سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام رضا(ع)

حوزه/ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، از برگزاری نشست علمی با عنوان «امام رضا(ع) سبک زندگی، همدلی و همزبانی» در این مرکز همزمان با اول شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، با اشاره به اینکه، درفرهنگ قرآنی و تعالیم اسلامی ما انسان از کرامت برخوردار است، با بیان اینکه ایام دهه کرامت رضوی با ولادت کریمه اهل بیت(ع) آغاز و به ولادت امام رضا(ع) منتهی می شود، بیان داشت: این ایام پر خیر و برکت بهترین زمان برای ارائه الگویی درست از سبک زندگی رضوی به جامعه است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، به تشریح ویژه برنامه های  این بنیاد در ایام دهه کرامت رضوی پرداخت و تصریح کرد: یکی از برنامه های محوری این مرکز علمی - پژوهشی، برگزاری نشست علمی با موضوع «امام رضا(ع) سبک زندگی، همدلی و همزبانی» است.

وی ابراز کرد: در این نشست علمی یک روزه مؤلفان مقالات، علما و فضلای برجسته شیعه و سنی، مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی و سخنرانان مطرح حرم مطهر رضوی حضور دارند.

حجت الاسلام شریعتی تبار، افزود: برگزاری کمیسیون های وحدت، با موضوع « امام رضا(ع) محور وحدت» و سبک زندگی اسلامی با محوریت«سبک زندگی بر اساس تعالیم امام رضا(ع)» در تالار شیخ طبرسی از دیگر برنامه های این نشست است.

وی، رونمایی از کتاب «سبک زندگی رضوی»، ارائه گزارش کمیسیون و مقاله، تواشیح، سخنرانی و اهدای جوایز و لوح تقدیر و... را از دیگر برنامه های این نشست معرفی کرد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز داشت: آیت الله «اراکی»، آیت الله «واعظ زاده خراسانی»، امام جمعه تربت جام «مولوی شرف الدین جامی الاحمدی» و حجت الاسلام و المسلمین «وطن دوست» از جمله شخصیت هایی هستند که در این نشست به ایراد سخن می پردازند.

وی تصریح کرد: این نشست در هشتمین روز از دهه کرامت رضوی مصادف با اول شهریور ماه از ساعت 8:15 تا 18:45 در تالار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی واقع در دوربرگردان طبرسی برگزار می شود.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه امیدواریم این نشست فرهنگی و علمی هم آثار نظری و علمی مطلوبی داشته باشد، اضافه کرد: در شرایطی که استکبار جهانی به فرقه گرایی دامن زده و موجب شکل گیری گروه‌های تکفیری و سلفی همچون داعش شده و از آنان حمایت های مالی و غیر مالی می‌کند، برگزاری این گونه نشست ها امری ضروری و واجب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha