جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس طلاب

حوزه/ مسئول واحد انتشارات حوزه اصفهان، گفت: طلاب و روحانیون اگر تصمیم جدی جهت چاپ آثار خود را دارند،پا به عرصه بگذارند ومطمئن باشند انتشارات حوزه اصفهان در چارچوب وظایف محوله بدون هیچ گونه معطلی پاسخگوی آنان است.

حجت الاسلام حبیبی، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تشریح روند عملکردی انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در راستای نشر و ترویج فرهنگ  کتاب  و حمایت از مولفین حوزوی اظهار کرد: این مرکز نشر 16 آذر سال 1390 با هدف حمایت از پژوهشگران و نویسندگان حوزوی راه اندازي شد.

وی بیان کرد: اين انتشارات با حمايت‌ هاي مسئولين  حوزه، به ویژه معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان براساس توجه آنان به امر پژوهش و نويسندگي طلاب و روحانيون راه‌اندازی شد و تاكنون موفق به چاپ 40 عنوان کتاب از محققين حوزه علميه اصفهان شده که روند رو به رشد آن از نیمه دوم سال93تا کنون بوده است.

حجت الاسلام حبیبی ادامه داد: حمايت از طلاب و روحانیون پژوهشگر و نویسنده، اجرای سياست هاي تشويقي و چاپ کتاب های پژوهشگران و نویسندگان حوزوی در زمینه های مختلف علوم اسلامی، در راس برنامه های انتشارات حوزه علمیه اصفهان  قرار دارد.

مسئول واحد انتشارات مرکز مدیریت حوزه علميه اصفهان اذعان کرد: این مرکز  در زمینه چاپ کتاب در موضوعات مختلف علوم اسلامی هیچ محدودیتی ندارد و تنها ملاک اصلی، تایید شورای نشر است؛ انتشارات حوزه علميه اصفهان در راستاي تقويت سطح كيفي خدمات رساني خود و به منظور بهره مندي از روش هاي نوين، تا کنون در نمایشگاه های مختلفی در سطح استان و كشور شرکت کرده و فعالیت های آن مورد توجه و استقبال جامعه هدف اعم از طلاب، روحانيون، دانشگاهیان و ...  قرار گرفته است.

وی درتوضیح روند چگونگی حمایت انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از مولفین و تاییدیه چاپ کتاب، عنوان کرد: انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، ازهمه نویسندگان وپژوهشگران حوزوی که آثارآماده به چاپ دارند، پس از تاییدیه اثر از سوی شورای نشرمرکزمدیریت استقبال می کند.

وی افزود: طلاب و روحانیون نویسنده و محقق  می توانند در مرحله اول مراجعه،پرینت اثر خود را همراه داشته باشند که جهت بررسی وتاییدیه  شورای نشر به انتشارات تحویل نمایند،پس ازاینکه چاپ اثر بلامانع تشخیص داده شد، مراحل اداری آن  همچون گرفتن فیپا و شابک و اخذ مجوز از ارشاد در دستور کار قرار می گیرد.

مسئول واحد انتشارات مرکز مدیریت حوزه علميه اصفهان تاکید کرد: زمان اخذ فیپا از کتابخانه اسناد ملی تهران از زمان درخواست ،14روز کاری می باشد که بعد از این مرحله فایل نهایی اثر به همراه فیپا جهت گرفتن مجوز ،ازطریق سامانه مرتبط با اداره ارشاد ارسال می گردد و پس از بررسی های لازم ازطرف اداره ارشاد به مدت 15الی20روز صادر می شود.

حجت الاسلام حبیبی  ابراز کرد: زمان انعقاد قرارداد بین مولف و انتشارات بعد از اخذ مجوز می باشدکه مفاد قرارداد باید با توافق طرفین به امضا برسد و بعدجهت چاپ کتاب اقدام گردد.

وی متذکر شد: طی کردن مراحل سیراداری منوط به تمایل مولف جهت چاپ اثر خود ازسوی انتشارات حوزه علمیه است، چرا که ممکن است این مراحل طی شود و لذا نویسنده و مولف از چاپ اثر منصرف شود و به همین خاطر انتشارات از نویسندگان ومولفانی که با عزم راسخ وجدی جهت چاپ اثر خوداقدام می کنند ،استقبال می کند.

این مقام مسئول، در توصیه به روحانیون وطلاب محقق و نویسنده گفت: طلاب و روحانیون اگر تصمیم جدی جهت چاپ آثار خود را دارند،پا به عرصه بگذارند ومطمئن باشند انتشارات مرکز با توجه به دغدغه ای که معاونت تهذیب وتبلیغ حوزه علمیه اصفهان در قبال این محققین و نویسندگان دارند واحد انتشارات مرکز مدیریت در چارچوب وظایف محوله بدون هیچ گونه معطلی پاسخگوی آنان است.

مسئول واحد انتشارات مرکز مدیریت حوزه علميه اصفهان در زمینه توزیع کتب چاپ شده اضافه داشت: با توجه به تعاملات خوب ومستمری که با کتاب فروشی عترت واقع در مرکز مدیریت برقرار شده است و اغلب  طلاب هم کتب مورد نیاز خود راکه اعم از درسی وحتی غیر درسی از این طریق تهیه می کنند ، گامی مثبت جهت اطلاع رسانی وحتی توزیع  و فروش آثار چاپ شده می باشد.

وی تصریح کرد: البته با انتشارات ومراکزپخش در قم هم علاوه برتبادل اطلاعات در مورد کم وکیف نشر وچاپ ،در زمینه توزیع هم اقداماتی در حال انجام است که می تواند نقطه امیدی باشد برای نویسندگان و مولفینی که تمایل به چاپ اثر خود از سوی انتشارات مرکز را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکرم امینی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    باسلام. لطفا بگویید لیست کتب حوزه را کجا می توانیم ببینیم و کجا تهیه کنیم. با تشکر