پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد حوزه گفـت: مسئولان حوزه هرچه از تجربه اساتید در پیشبرد اهداف و برنامه های حوزه استفاده کنند، مشکلات کمتری پیش روی فعالیت ها و برنامه ها وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تحولات آموزشی صورت گرفته در حوزه های علمیه اظهار داشت: از جمله این اقدامات، بحث حضور و غیاب طلاب آزاد در کلاس های درس بود.

وی نظم در هر کاری را موجب رسیدن به نقطه مطلوب دانست و گفت: برای شروع هر کاری، در ضمن این که این اقدام نیازمند برنامه ریزی و داشتن محتوای علمی و محاسبات مربوطه باشد، نیازمند نظم در اجراست تا به پیشرفت دست یابد.

وی با بیان این که نظم در هر کاری، موجب جلوگیری از عوامل باطل کننده کار می شود، ادامه داد: نظمی که در بحث حضور و غیاب طلاب در حوزه اجرا شد و بسیاری نیز به آن عمل کردند، اقدامی ارزشمند بود که نتایج مثبتی در پی داشت.

وی افزود: حضور و غیاب طلاب در کلاس های درس اهمیت زیادی دارد و این که طلبه ای بدون هیچ عذری در کلاس های حضور نداشته باشد؛ این کار موجب تضعیف بنیه علمی طلاب می گردد. کسی که در کلاس ها به صورت منظم حضور داشته باشد، بهتر می تواند آینده علمی و تحصیلی خود را ترسیم نماید و حوزه نیز می تواند برای او برنامه ریزی داشته باشد.

وی بی نظمی را خطری بزرگ پیش روی طلاب برشمرد و گفت: برخی طلاب صاحب علوم و ویژگی های خوبی هستند، ولی به دلیل بی نظمی در تحصیل و حضور در کلاس و بهره مند نشدن از نکات استاد، به نقطه مطلوب دست نمی یابند.

وی در ادامه استفاده از تجربیات اساتید و فضلای حوزه را امری ضروری در پیش روی حوزه دانست و گفت: مسئولان حوزه هرچه از تجربه اساتید در پیشبرد اهداف و برنامه های حوزه استفاده کنند، مشکلات کمتری در پیش روی فعالیت ها و برنامه ها وجود خواهد داشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha