سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر جان اندرو مورو، نویسنده و اسلام‌شناس کانادایی

حوزه / یک اسلام شناس کانادایی، دادخواستی بین المللی علیه داعش تنظیم کرده که بر اساس آن ، تمام حامیان داعش به عنوان جنایتکار جنگی معرفی می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر جان اندرو مورو، نویسنده و اسلام‌شناس کانادایی معتقد است که جنایات داعش باید به عنوان "نسل‌کشی" شناخته شود و همه حامیان  آنها اعم از کمک‌کنندگان مالی، نظامی، سیاسی و... شناسایی شده و به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شوند.

در این راستا دکتر مورو دادخواستی تهیه کرده است که قرار است هفته آینده روی اینترنت قرار گیرد تا مردم جهان بتوانند انزجار خود از داعش و سایر گروه‌های تکفیری را با امضا کردن آنلاین این شکایتنامه اعلام کنند.

دکتر مورو در همین رابطه گفت: امضا کردن و پیوستن به حامیان این شکایتنامه آنلاین، برای عموم مردم جهان آزاد است. بعد از اینکه تعداد امضا کنندگان به تعداد معینی رسید، با فرستادن این دادخواست برای حاکمان و رهبران سیاسی جهان، آنها را برای اتخاذ تصمیمی جدی در این باره تحت‌فشار قراری دهیم.

در بخشی از این شکایتنامه آمده است: ما امضاکنندگان این شکایتنامه از همه قدرت‌های سیاسی جهان می‌خواهیم تا جنایات داعش و سایر گروه‌های تکفیری علیه مسیحیان، شیعیان، سنی‌ها و سایر مردم را به عنوان نسل‌کشی دینی، فرهنگی و قومی اعلام کنند. دیگر نمی‌‌تواند در مقابل خطر بنیادگرایی وهابیت بی‌تفاوت بایستد و دشمن باید در همه جبهه‌ها تحت فشار قرار گیرد. ما از قدرت‌های سیاسی و اقتصادی جهان می‌خواهیم همه حساب‌های بانکی داعش و دارائی هایسایر گروه‌های تکفیری را توقیف کنند و کسانی که به آنها حمایت مالی، نظامی، استراتژیک و غیره می‌رسانند تحت پیگرد قرار دهند.

در پایان خواستار معرفی شدن همه کسانی که به هر نوعی به داعش و سایر گروه‌های تکفیری کمک کرده‌اند به عنوان جنایتکار جنگی هستیم، چرا که مرتکب نسل کشی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha