جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رضوی مهر

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: حرم امام رضا(ع) امروز مامن خوبی‌ها و عزتمندی‌ها و مسیری برای وصول به سعادت و قله انسانیت است.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) بیان کرد: امام رضا(ع) خورشید حقیقتی است که اشعه نور او تا ابدیت ظلمت، جهل و تاریکی را معدوم می‌سازد و نور، راهنمایی و سعادت را تبیین می‌فرماید.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) از جمله امامانی است که تاریخ سراسر نور آن امام همام مملو از امدادهای غیبی، الطاف و عنایات الهی به واسطه فیض وجود ایشان است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این امام همام  چه در دورانی که عمر شریف خود را در مدینه سپری می‌کردند و چه زمانی که از مدینه به سمت توس حرکت کردند و چه زمانی که به مدت سه سال در جلسات علمی و مناظره حضور داشتند، توانستند دشمنان را مقهور خویش ساخته و توطئه مأمون را نخ نما نمایند.

وی بیان کرد: اگر به زندگی امام رضا(ع) که جز عبودیت و خدمت به خلق الهی و پرهیز از میدان دادن به ظالم و ترویج و ترغیب مردم به ظلم ستیزی و بندگی چیز دیگری نیست بنگریم در می‌یابیم امام رضا(ع) توانست از هم گسیخته شدن فرقه‌های اسلامی چون سدی آهنین جلوگیری کند و با رونق بخشی و استحکام به مبانی دینی جامعه اثر فیض وجود خود را تا ابدیت نشان دهد.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه امروز شیعه و سنی به مضجع امام رضا(ع) احترام می گذارند و حرم امام(ع) را محل آمد و شد فرشتگان الهی می‌دانند گفت: حرم امام رضا(ع) امروز مأمنی است از خوبی‌ها و عزتمندی‌ها و مسیری است برای وصول به سعادت و قله انسانیت.

وی به سفارشات امام رضا(ع) نسبت به آحاد مختلف جامعه به خصوص قشر ضعیف اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) به امام جواد(ع) توصیه می‌کنند، همواره از دری رفت و آمد کن که فقرا آن را می‌شناسند و در آن اجتماع می‌کنند تا بتوانی آنها را ببینی و به آنها کمک کنی.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب  با اشاره به اینکه امام رضا(ع) شبهات را دفع و بر افزایش ایمان بندگان تأکید می‌کرد گفت: امروز نه فقط ایران اسلامی به وجود امام رضا(ع) افتخار می‌کند بلکه جامعه انسانیت و بشریت و همه فرق الهی و حتی مسیحیت به امام رضا(ع) عشق می‌ورزد.

وی با بیان این که توس به وجود امام رضا(ع) مزین شده و تا ابدیت از افتخارات ایران اسلامی است عنوان کرد: باید بدانیم امام رضا(ع) عاشقان و شیفتگان فراوانی در همه قاره‌ها دارد و مهمانان امام رضا(ع) منحصر به کشورهای اسلامی نیستند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha