جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعرافی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروزمسیحیت بزرگترین پایگاه را از لحاظ تولید اندیشه های فکری دارد، به طوری که ۴ میلیون مبلغ فعال تمام وقت مشغول ترویج دادن این تفکر هستند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در­ مسجد رضوی برگزار شد، ضمن تبریک  سالروز ولادت امام رضا(ع)، به تبیین رسالت حوزویان و مبلغان در عصر کنونی­ در مبارزه با  انحرافات و جریانهای ­فکری پرداخت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه  با بیان اینکه عصر کنونی همانند دوران امام رضا(ع) از حساسیت و پیچیدگی خاصی از نظر تنوع فکر و ادیان و عرفانهای کاذب برخوردار است، اظهار داشت: لازم است روحانیت با اقتداء به امام خود در میدان فکر و اندیشه و تولید علم وارد شود و با این نوع انحرافات مقابله کند.

 امام جمعه قم با اشاره به اینکه حوزه در مقابل جریانهای فکری  باطل قرار گرفته؛ بزرگترین هدف این تفکرات  را مقابله و از بین بردن اسلام ناب محمدی و به خصوص تشیع عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با اشاره به اینکه مسیحیت به دو جریان کاتولیک و پروتستان تقسیم می شود و کاتولیک مسیحی مهمترین رقیب فکری است،  افزود: مسیحیت بزرگترین خطری است ­که جهان اسلام با آن مواجه است و آمار ها در سطح اروپا و خاورمیانه و آسیا و اخیرا در ایران نشان می دهد که این نوع تفکرات با سرمایه گذاری فکری و مالی غرب و استعمار پیر  به شدت در حال فعالیت هستند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه سردمدار این اندیشه پاپ است، خاطر نشان ساخت: امروزمسیحیت بزرگترین پایگاه را از لحاظ تولید اندیشه های فکری دارد، بطوری که 4 میلیون مبلغ فعال تمام وقت مشغول ترویج این تفکر هستند.

امام جمعه قم  افزود: حوزه با این نوع اندیشه ها مواجه و می طلبد با هوشیاری کامل و با تمام قوا همانند گذشته در میدان حاضر باشیم و به رسالت خود که همان مزرزبانی از دین است اقدام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی  با بیان اینکه کار حوزه در مقابله با جریانی مانند تفکرات  وهابی و ادیان تندور تنها دفاع از این هجمه ها نیست و اگر بخواهیم این گونه حرکت کنیم، ضربه خواهیم خورد، بهترین راه مقابله  و پویایی حوزه را در  تولید علم همراه با برهان و استدلال با آنها عنوان کرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه  به مهمترین اهداف غرب در شرائط کنونی هم اشاره کرد و ابراز داشت: به راه انداختن جنگ  دینی و مذهبی، جدایی اقلیت شیعه و سنی، ترویج افراطی گری و نفی مرجعیت و  روحانیت و ولایت را از مهمترین عوامل برشمرد.

انتهای پیام:40/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha