جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد رفیعی

حوزه/ مدیر کل دفتر امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه از توافق معاونت‎های آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه برای الزامی شدن تکالیف پژوهشی ویژه طلاب پایه‌های ۳ تا ۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد رفیعی با بیان این که  تکالیف پژوهشی برای  طلاب پایه‌های ۳ تا ۶  الزامی شده است، اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حوزه‌های علمیه، اقدامات خوبی به منظور رونق بخشی به امر پژوهش در مدارس علمیه و دروس سطح یک در دست اقدام است.

وی الزامی شدن تکالیف پژوهشی برای طلاب پایه‌های ۳ تا ۶ را یکی از گام‌های مهم حوزه برای پژوهشگراشدن طلاب علوم دینی برشمرد و گفت: با هماهنگی معاونت‌های آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، طرح اختصاص ۵ نمره برای پژوهش در یک درس مورد توافق قرار گرفت.

مدیر کل دفتر امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه در تشریح نحوه اجرایی شدن این طرح اظهار داشت: طبق این مصوبه، هر طلبه پایه‌های ۳ تا ۶ در هر نیمسال تحصیلی موظف شد در یک درس اصلی از دروس حوزه یک تحقیق یا تکلیف پژوهشی انجام دهد که ۵ نمره آن درس به تکلیف پژوهشی اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی اضافه کرد: اجرای این طرح، آئین نامه مشخصی دارد که معاونت آموزش و امور حوزه‌های علمیه ممکن است این طرح را در سال تحصیلی آینده به صورت آزمایشی در بخشی از مدارس علمیه به اجرا بگذارد.

به گفته مدیرکل امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، پس از آغاز این طرح، مسئولان و استادان مدارس علمیه با هماهنگی شورای مدارس، عناوین پژوهشی را به طلاب علوم دینی اعلام می‌کنند.

وی رسمی نبودن پژوهش در نظام آموزشی حوزه را یکی از مشکلات اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که مدیران واحدهای آموزشی و مدارس علمیه برای اجرای مناسب این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

آموزش مهارتهای پژوهشی به طلاب سطح یک

حجت‌الاسلام  والمسلمین رفیعی تاکید کرد: برای پژوهشگرشدن طلاب سطح ۲ هم گفتگوهایی انجام شده و ما در صدد هستیم در این بخش گام‌های مهمی برداریم.

مدیرکل امور پژوهشی، از توافق دیگری بین معاونت‌های آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه خبر داد که به موجب آن نسبت به آموزش مهارت‌های پژوهشی در ۲ یا ۴ واحد درسی اقدام خواهد شد.

وی این طرح را ویژه طلاب سطح یک حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این توافق شامل ۳۲ یا ۶۴ ساعت آموزشی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha