شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ اگر ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر دنیای کفر پیروز شد، به خاطر ایمان فرماندهان و سربازان ایرانی بود که به فرماندهی ولی فقیه که امرش همانند امر امام زمان(عج) نافذ است، صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دفع ضرر از جمله مهمترین غرایز مشترک بین موجودات زنده است و این مسئله در جنگ ها بیشتر متجلی می شود و هر دولت و ملت زنده ای که احساس خطر کند، قطعا آماده تر از خود دفاع خواهد کرد.

وی افزود: طبق متون دینی اگر روحیه دفاعی وجود نداشت و برخی ها که مورد تجاوز و ظلم قرار می گرفتند از خود دفاع نمی کردند، معبدهای کلیمیان، مسیحیان و مساجد ویران می شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اغلب جنگ هایی که در زمان پیامبر(ص) صورت می گرفت جنبه دفاعی داشت به این معنی که ابتدا کفار بر علیه مسلمانان یورش می بردند و مسلمانان صرفا به دفاع از خود می پرداختند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: چند صد هزار نفر از مردم مومن و انقلابی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و از بین آنان بیش از 300 هزار شهید در راه حفظ و حراست از ارزش های اسلام و انقلاب تقدیم گردید.

وی افزود: دفاع طبق متون دینی امری بسیار ضروری است که باید در مقابل ظالم و متجاوز صورت گیرد چرا که همان طور که ظلم قبیح است، زیر بار ظلم رفتن هم قبیح بوده و این مسئله مورد تاکید حضرت امام صادق(ع) است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر همه دنیا و همه کفر پیروز شد، به خاطر ایمان فرماندهان و سربازان ایرانی بود که به فرماندهی ولی فقیه که امرش همانند امر امام زمان(عج) نافذ است، صورت گرفت.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنان نظام اسلامی با گزافه گویی، مدام از گزینه نظامی سخن به میان می آورند، باید بدانند که در صورت تهاجم نظامی هیچ غلطی نمی تواند بکنند.

وی افزود: دشمن این مسئله را فهمیده ولذا به سمت تهاجم فرهنگی و اقتصادی روی آورده است، بنابراین باید نیروهای مسلح ما ضمن آموزش نظامی، تحت تعلیم آموزش های دینی و فرهنگی نیز قرار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برنامه های قرآنی که در بین نیرو های مسلح اجرا می شود، بسیار مهم و آموزنده است و باید ادمه پیدا کند تا لشگریان اسلام مجهز به معلومات قرآنی شوند ، چرا که درجات بهشتی طبق میزان معرفت به قرآن و اسلام داده خواهد شد.

وی افزود: باید در مراکز نظامی نماز جماعت به صورت منظم، جلسات محفل با انس با قرآن، نهج البلاغه و احادیث معصومین(ع) و کلاس های آموزش احکام برگزار شود، چرا که موجب رحمت است.

امام جمعه تبریز در خاتمه گفت: اگر دشمن ببیند همان طورکه نیروهای مسلح ما در مسایل نظامی می درخشند، در مسایل فرهنگی نیز در درجه بالایی قرار دارند، عامل بازدارندگی دارد.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با تقدیر از زحمات و فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی، گفت: پدافند هوایی در طول جنگ تحمیلی افتخار های بزرگی آفرید و امروز هم که چند سال از تاسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) می گذرد، این قرارگاه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این که تاسیس قرارگاه پدافند هوایی به خاطر ضرورت دفاع از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران بود که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت، افزود: در کنار تقویت تجهیزات نظامی، تقویت بنیه اعتقادی نیروها بسیار مهم است، چرا که عنصر ایمان موجب پیروزی می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha