جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ زمانیکه امام خمینی(ره) از اسلام آمریکایی سخن گفت خیلی ها این مطلب برایشان قابل درک نبود و با خود می گفتند مگر اسلام آمریکایی هم وجود دارد !

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین علی گندمی، در نشست شورای راهبردی بسیج که در بیت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال الگو سازی و مدل سازی اسلامی است اظهار داشت: در واقع، دشمن اسلام سازی را به عنوان یک راهبرد برای دستیابی خود به اهداف ترسیم شده در دنیای اسلام قرار داده است.

 واکنش امام به دانشگاه اسلامی شاه!

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه در زمان پهلوی نیز شاه در صدد اسلام سازی بود گفت: رژیم شاه به منظور دولتی کردن روحانیون و منزوی نمودن آن ها و ویران ساختن حوزه های علمیه، در صدد ایجاد دانشگاه اسلامی! بود که امام با دریافت این حقیقت که انگیزه رژیم، پیشبرد توطئه اسلام زدایی می باشد در یک روشنگری از اهداف پشت پرده این اقدام رژیم پهلوی گفت:« این دانشگاه اسلامی که می خواهند درست کنند، نه این که خیال کنند با اسلام آشتی کرده اند، بلکه قضیّه قرآنی است که در مقابل امیرالمؤمنین(ع) بر سر نیزه می کردند… مگر می شود با دانشگاه اسلامی، اسلام را شکست داد؟ مگر ما می گذاریم که شما دانشگاه اسلامی درست کنید. آن کسی را که در این دانشگاه وارد شود، تفسیق می کنیم و میان ملت از بین خواهد رفت. مگر می توانند اسلام و علمای اسلام را تحت نظر وزارت فرهنگ قرار بدهند؟ غلط می کند، آن وزارت فرهنگی که در امر دیانت و اسلام دخالت می کند. مگر ما می گذاریم که این مطلب بشود» با روشنگری امام، رژیم ناچار شد که از این نیرنگ دست بردارد و در اندیشه جایگزینی برای آن باشد.

اسلام آمریکایی و تشییع انگلیسی راهکار غرب برای کنترل حرکت عظیم انقلاب اسلامیحجت الاسلام علی گندمی

وی ادامه داد: زمانیکه امام از اسلام آمریکای سخن گفت خیلی ها این مطلب برای آن ها قابل درک نبود و با خود می گفتند مگر اسلام آمریکایی هم وجود دارد اما الان اسلام آمریکایی و تشییع انگلیسی نمودار شده است و غرب به سرکردگی آمریکا برای اینکه چند صباحی بیشتر زنده بمانند نیاز دارند در مقابل حرکت عظیم انقلاب اسلامی، با ایجاد یک اسلام خود ساخته، اسلام ستیزی و اسلام گریزی را در دستور کار خود قرار دهند.

آمریکایی ها فوق تخصص استفاده از فرصت ها

وی با بیان اینکه آمریکایی ها فوق تخصص استفاده از فرصت ها هستند عنوان کرد: آمریکایی ها با تحقیق و پژوهش هایی که در زمینه اسلام شناسی و مردم ایران انجام داده اند از فرصت ها تاکنون نهایت استفاده را کرده اند و در قبال گرایش ها و علقه های مردم اقدام به الگو سازی و مدل سازی مدنظر خود کرده اند. برای مثال اگر در میان ملت ما هنوز فرهنگ انتظار به قوت خود باقی است آمریکایی ها انجمن حجتیه را گسترش می دهند و یا اینکه وقتی دیدند ملت ایران با امام حسین(ع) بزرگ شده اند با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و ایجاد شبهات، ریشه های اعتقادی جوانان ما را هدف قرار داده اند و اسلام آمریکایی و تشییع انگلیسی  را تبلیغ کردند و یا زمانیکه دیدند انرژی هسته ای برای ملت ایران به عنوان یک حق مسلم مبدل شده است با برنامه ریزی و تبلیغات سوء از همین فرصت ها استفاده و اینگونه تبلیغ کردند که تحریم ها و مشکلات شما به خاطر دستیابی به انرژی هسته ای است و اگر آن را از دست دهید مشکلاتتان برطرف خواهد شد.

آمادگی حوزه علمیه برای اعزام سخنران به مناطق مختلف

حجت الاسلام و المسلمین گندمی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد:  با هماهنگی هایی که صورت گرفته است حوزه علمیه استان یزد این آمادگی را دارد که اقدام به اعزام سخنران به مناطق مختلف برای استفاده از ظرفیت های اخلاقی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha