پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه نامه نگاری مرجعیت شیعه و شیخ الازهر امید بررسی راهکارهای برون رفت از اختلافات را در دل زنده می کند، ابراز داشت: این مسئله زمینه ساز افزایش گفت وگو بین شخصیت های مطرح جهان تشیع و تسنن خواهد بود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامه نگاری حضرت آیت الله مکارم شیرازی و احمد الطیب شیخ الازهر، اظهار داشت: مکاتبه مرجعیت شیعه و شیخ الازهر را باید به فال نیک گرفت.

وی به جان هم انداختن مسلمانان را از مهم ترین توطئه های دشمنان در منطقه عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام و مسلمانان همواره به دنبال ایجاد تفرقه و جنگ هستند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جنگ افروزی در سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی، ابراز داشت: این مسئله نشان می دهد دشمنان با طراحی های حساب شده می خواهند خیال خود را از مسلمانان راحت کنند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین تصریح کرد: امروز دشمنان توطئه جنگ های نیابتی در کشورهای اسلامی را عملیاتی می کنند تا مسلمانان با یکدیگر بجنگند و نسبت تکفیر به یکدیگر دهند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: کشتار و قتل عام مسلمین در منطقه موجب خوشحالی دشمنان شده است.  

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نامه نگاری مرجعیت شیعه و شیخ الازهر امید بررسی راهکارهای برون رفت از اختلافات را در دل زنده می کند، ابراز داشت: این مسئله زمینه ساز افزایش گفت وگو بین شخصیت های مطرح جهان تشیع و تسنن خواهد بود.

وی همچنین این نامه نگاری را موجب افزایش رفت وآمدهای میان علمای شیعه و اهل سنت در سطح بالاتر عنوان کرد و گفت: ارتباط شخصیت های برتر شیعه و اهل تسنن سبب روشنگری در سطح جهانی و بین المللی خواهد شد تا مسلمانان متوجه خطر دشمنان باشند و بدانند عمل به تکالیف اسلام به سود امت اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مکاتبه حضرت آیت الله مکارم شیرازی و احمد الطیب شیخ الازهر را حرکت مبارکی تلقی می کنیم و امیدواریم زمینه ساز تحولات مثبت در امت اسلام باشد.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha