جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی  - اذربایجان

حوزه / حضرت آیت‌الله‌ نوری‌همدانی هدف از سفر خود به کشور آذربایجان را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام و وحدت و اتحاد را نیاز ضروری امت اسلامی و کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حضرت آیت الله نوری همدانی در جریان سفر خود به جمهوری آذربایجان، مورد استقبال الله شکور پاشازاده شیخ الاسلام آذربایجان قرار گرفت.

در مراسم استقبال از حضرت آیت‌الله‌ نوری‌همدانی، علاوه بر شیخ‌الاسلام آذربایجان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، محسن پاک‌آیین، سفیر و سید ابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان و جمعی از ایرانیان مقیم این کشور نیز حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله‌ نوری‌همدانی در جمع استقبال‌کنندگان، هدف از سفر خود به کشور اسلامی آذربایجان را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام و وحدت و اتحاد را نیاز ضروری امت اسلامی و کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان اعلام کردند.

دیدار با علمای جمهوری آذربایجان و شرکت در نشست اداره مسلمانان قفقاز در مسجد «تازه پیر» باکو با حضور شیعیان این کشور و همچنین دیدار از شهرهای تاریخی شاماخی و گنجه آذربایجان، از برنامه‌های سفر این مرجع عالیقدر شیعه به باکو اعلام شده است.

زیارت مرقد مطهر حضرت حکیمه بنت موسی بن جعفر (س) در باکو و بارگاه نورانی امامزاده سید ابراهیم ابن محمد ابن باقر (ع) در گنجه، بازدید از مسجد «جمعه» شاماخی، مسجد بزرگ «حیدر»، مرقد نظامی‌گنجوی، دیدار با ایرانیان مقیم باکو و سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان و حسینیه ایرانیان مقیم باکو، از دیگر برنامه‌های آیت‌الله نوری همدانی در سفر به آذربایجان است.

سفر حضرت آیت‌الله نوری همدانی به باکو به منظور توسعه و تعمیق مناسبات دینی با کشورهای مسلمان توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه ریزی شده است. ایشان پیش از این در همین چارچوب به کشورهای تانزانیا، کنیا و روسیه نیز سفر کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha