جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته باشید و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار مدیر و کارمندان موسسه مالی و اعتباری کوثر قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشتند: امام علی(ع) فرمودند که بر شما باد که نظرات خود را بر یکدیگر رد و بدل کنید و با یکدیگر مانند یک انسان واحد باشید.

ایشان بیان کردند: جامعه‌ای موفق است که خود را مانند اعضای بدن بداند و بدی دیگران را بدی خود و خوبی دیگران را خوبی خود بداند و آنچه را برای خود می‌خواهد برای دیگران نیز بخواهد.

معظم له با بیان اینکه متأسفانه برخی در جامعه ما بر عکس عمل می‌کنند و بسیاری از چیزها را برای خود می‌خواهند و برای دیگران ارزشی قائل نیستند ابراز داشتند: همه افراد جامعه مانند اعضای بدن هستند و هر کدام در جایگاه خودشان در جامعه کاربرد دارند.

ایشان با طرح این سؤال که ما در جامعه خودمان چه کاری باید انجام دهیم تا مطمئن شویم که خداوند ما را کمک خواهد کرد افزودند: خداوند فرموده است که بنده‌های من باید دو اصل را رعایت کنند تا من نیز آنها را یاری کنم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه اصل اولی که باید رعایت کنیم تقوی است تصریح کردند: اگر ما حق هر چیزی را ادا کنیم و در کار خود پاکی و صداقت داشته باشیم کارهای ما ارزش بیشتری خواهد یافت.

ایشان اصل دوم را نیکوکاری و خدمت به مردم عنوان کردند و افزودند: اگر این دو اصل را در کنار هم داشته باشید خداوند همراه ما خواهد بود.

معظم له در پایان با بیان اینکه دادن وام‌هایی با سود بالا کمک به مردم نیست بلکه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند گفتند: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته باشید و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha