پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اعرافی رئیس المصطفی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی افزود: باید با مشارکت و فعال سازی نهادهای حوزوی، در راستای نهادینه‌سازی هرچه بیشتر فقه و اخلاق کار در عرصه‌های مختلف، گام‌های موثرتری برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا  اعرافی امروز در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تبریک هفته تعاون به فعالان این عرصه، تصریح کرد: همواره باید قدردان کسانی که در راستای رشد و توسعه تعاون تلاش می‌کنند، باشیم.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که ادارات کل استان قم، باید نمونه و سرآمد دیگر ادارت باشند، ابراز داشت: باید در ادارت کل این استان بخش‌ ویژه‌ای به منظور انتقال تفکرات دینی به وزارت‌خانه‌ها راه‌اندازی گردد.

وی به برخی از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های برجسته شهر مقدس قم اشاره نمود و اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‌های روز افزون استان قم، که از نگاهی ملی و بین المللی برخوردار است، باید شأن و جایگاه ادرات کل این استان ارتقاء یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که شهر قم قطب علمی و بین المللی و پایگاه مهم فکر و اندیشه الهی در جهان است، یادآور شد: در حوزه فرهنگی باید، فرهنگ کار و تلاش، که خود قوام حیات، رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد، مورد توجه قرار گیرد.

فرهنگ کار و تلاش و نیز عدالت دو نکته مهم حوزه فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی نهادینه سازی عدالت در عرصه های مختلف زیست بشری را یکی دیگر از نکات مهم در حوزه فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مجاری تأمین عدالت را می‌توان در تعاونی‌ها جستجو نمود، همواره باید تلاش نماییم تا دو فرهنگ کار و تلاش و نیز عدالت در عرصه‌های مختلف عمق پیدا کرده، نهادینه شود.

وی با تأکید بر این که تعاونی‌ها، باید ضمن اهتمام به تلاش‌های روز افزون، شاخص‌های معنوی و عدالت را در خود نهادینه نمایند، ابراز داشت: در تمام حوزه‌ها، اعم از بخش حاکمیتی و اداری و یا بخش مردمی، باید زمینه را برای حضور و تأثیرگذاری فلسفه اخلاقی و فقهی کار و تعاون، آماده نماییم.

رئیس جامعة المصطفی افزود: باید با مشارکت و فعال سازی نهادهای حوزوی، در راستای نهادینه‌سازی هرچه بیشتر فقه و اخلاق کار در عرصه‌های مختلف، گام‌های موثرتری برداریم.

وی با اشاره به این که شهر مقدس قم، دریچه‌های گوناگونی را برای ورود به عرصه‌های مختلف بین المللی باز کرده است، تصریح کرد: نباید ظرفیت‌های بین المللی شهر قم در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های تعاونی نادیده گرفته شود؛ باید با راه‌اندازی نهادهای حوزوی – دانشگاهی، فعالیت‌های نرم افزاری در خور توجهی صورت گیرد.

امام جمعه قم با بیان این که نگاه تعاونی در عرصه‌های مختلف، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، ابراز داشت: باید با همفکری و مشارکت تمام ارگان‌ها، بخش عمده‌ای از اشتغال استان قم از طریق فعال سازی تعاونی‌ها حل گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر تعاونی‌ها درست طراحی شوند، ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی، می‌توانند مزایای بخش خصوصی را نیز در خود حفظ نماید.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی در پایان ضمن تأکید بر توجه هرچه بیشتر به تعاون، اظهار داشت: باید افق‌های بین المللی را با توجه مضاعف به عرصه‌های مختلف تعاونی، ترسیم نماییم.

گفتنی است؛ مهندس نصراله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک دهه تعاون، گزارشی اجمالی از فعالیت های این اداره کل را ارائه کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha