پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 357342
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی / تبلیغات اسلامی یزد

حوزه/ در واقعه عاشورا، چهار عنصر حماسه، پیام، عرفان و سوگ دخیل است که هر شاعری باید در سرودن شعر خود این چهار عنصر را مدنظر داشته باشد تا بتواند شعری جامع و تهی از نقص و ضعف بسراید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، در نشست هم‌اندیشی شعرای آیینی استان یزد  با حضور آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در این استان، بر لزوم مطالعه کتب دینی و تحلیل‌های انجام شده نسبت به واقعه عاشورا توسط شاعران آیینی تاکید کرد و اظهار داشت: باید واقعه کربلا به صورت جامع و درست تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این که تحلیل زندگی ائمه معصومین(ع) در اشعار به طور قطع تاثیر بسزایی در زندگی مردم خواهد داشت، گفت: برای این که بتوانیم به خوبی اهل حق و اهل کفر را در زمان حاضر بشناسیم باید به تبیین سیره اهل بیت(ع) اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اشعار آیینی و تاثیرگذاری آن در مراسم های نوحه خوانی افزود: تنها مسئله‌ای که شعر آیینی را از انواع شعر جدا می کند، موضوع آن است که به دو مقوله کلی منقبت و مرثیه محدود می شود.

*چهار عنصر لازم برای سرودن شعری جامع و تهی از نقص عاشورایی

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با بیان اینکه هیچ حادثه، واقعه و قیامی، جامعیت عاشورا را ندارد، ابرازداشت: در واقعه عاشورا، چهار عنصر حماسه، پیام، عرفان و سوگ دخیل است که هر شاعری باید در سرودن شعر خود این چهار عنصر را مدنظر داشته باشد تا بتواند شعری جامع و تهی از نقص و ضعف بسراید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به این که امروز سرآمدی استان یزد در برگزاری مراسم‌های ماه محرم به دلیل وجود شاعران آیینی متعهد و اشعار با مضامین بسیار مناسب است، گفت: خوشبختانه محرم سال قبل برنامه های عزاداری استان یزد، مداح، شاعر و هیئت استان یزد مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری واقع شد که امیدواریم امسال نیز رضایت خداوند و اهل بیت (ع) و مقام معظم رهبری تامین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha