جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد السعدی

حوزه/ محمد السعدی سال ها است که مجاور و ملازم حرم مطهر امام حسین(ع) به ویژه رواق سید ابراهیم مجاب است و ۵۰ سال هر روز در حرم مطهر حسینی روضه خوانده و آزار و اذیت های نظام صدام نیز او را از پای در نیاورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ محمد السعدی متولد سال 1942 میلادی در کربلا، روحانی نابینایی است که امام حسین(ع) را با چشم دل شناخت و عاشق او شد.

شیخ سعدی که نابینای مادرزاد است، قرآن و بسیاری از ادعیه و زیارت ها و اشعار و روایات فراوانی از جمله ماجرای شهادت امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان را در واقعه کربلا حفظ است.

وی علوم دینی را در کربلا به ویژه مدرسه علمیه الهندیه فراگرفت و از برجسته ترین شاگردان شیخ حمد الحافظ و سید محمد جلوخان و سید صدرالدین شهرستانی به شمار می رود.

محمد السعدی سال ها است که مجاور و ملازم حرم مطهر امام حسین(ع) به ویژه رواق سید ابراهیم مجاب است و 50 سال هر روز در حرم مطهر حسینی روضه خواند و آزار و اذیت های نظام صدام نیز او را از پای در نیاورد با اینکه چند بار نیز زندانی و مورد شکنجه قرار گرفت تا اینکه در سال 2010 به خاطر وضعیت نا مناسب جسمانی و بیماری نتوانست روزانه در حرم مطهر امام حسین(ع) حاضر شود.

مهدی السعدی فرزند شیخ محمد می گوید پدرم چند بار در لبنان جراحی شد که موفق نبود تا اینکه بار آخر تصمیم گرفت پیش از عمل جراحی قلب باز داخل بیمارستان روضه بخواند و پس از خواندن روضه کار خود را به خدا و سیدالشهدا(ع) واگذار کرد و راهی اتاق عمل شد.

وی افزود: پدرم پس از پنج و نیم ساعت از اتاق عمل خارج شد و به من گفتند عمل موفقیت آمیز بوده و گروه به هوش آوری (ریکاوری) نیز هنگامی که بالای سر وی حاضر می شوند، آیاتی از قرآن را می خوانند و  پدرم با اینکه هنوز بیهوش بوده آیات را تکمیل می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha