جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب الله احمدی

استاد سطح عالی حوزه گفت: مدرک گرایی و اشتغال از جمله مسائلی است که موجب کم شدن علاقه طلاب به دروس شده که همین مسئله از مهم ترین آفت های تحصیل در میان طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تحولات آموزشی در حوزه گفت: برنامه هایی  که حوزه در راستای تقویت علمیت طلاب اجرا می کند، کار مثبتی است که آثار مثبتی نیز در پی داشته است.

وی با بیان این که البته چنین اقداماتی در مرحله اجرا با اشکالاتی همراه بوده که لازم است برطرف گردد، گفت: درباره حضور و غیاب طلاب در کلاس ها،  و حضور  شاگردان در درس بهتر شده است؛ اما این حضور تا چه اندازه ای توانسته موفق عمل کرده و به کیفیت کار کمک نماید، اهمیت دارد.

وی با بیان این که حضور فیزیکی طلبه به تنهایی نمی تواند در علمیت او نقش آفرینی کند بیان داشت: حضوری که طلاب در گذشته داشتند، در شرایطی بود که حضور و غیابی به شکل امروزی وجود نداشت؛ ولی با این حال، طلاب با عشق و علاقه در کلاس ها حضور داشتند و پیش از کلاس ها پیش مطالعه و پس از آن مباحثه می کردند.

وی کمرنگ شدن پیش مطالعه و مباحثه در میان طلاب را خطری بزرگ در پیش روی علمیت آنان دانست و ادامه داد: امروز پیش مطالعه و مباحثه در میان طلاب، به ویژه در میان طلاب آزاد کم شده که می توان گفت، این سنت های حسنه حوزوی کمر رنگ دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های حوزه زنجیره ای به هم پیوسته است. حضور فیزیکی در درس و مباحثه و پیش مطالعه و ...، همگی مرتبط با هم هستند؛ ما باید سعی کنیم علاقه به درس های حوزوی را در میان طلاب و دانش آموختگان افزایش دهیم.

وی علاقه به دروس حوزوی در میان طلاب را محرک اصلی علمیت حوزه برشمرد و گفت: مدرک گرایی و اشتغال از جمله مسائلی است که موجب کم شدن علاقه طلاب به دروس شده است. طلاب بخشی از وقت خود را صرف اشتغال در ارگان ها و نهادهایی می‌کنند تا کمک هزینه آنها باشد و همین مسئله از مهم ترین آفت های تحصیل در میان طلاب است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha