جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در جریان سفر به جمهوری آذربایجان، در جمع مؤمنان آذری در حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان باکو گفتند: مردم جمهوری آذربایجان در ولایتمداری و ارادت به اهل بیت پیامبر (ص) سابقه درخشانی دارند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از سفارت ایران در باکو، حضرت آیت ‌الله‌ نوری‌همدانی در حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان باکو حاضر شدند و در جمع شیعیان آذری گفتند : بدون ولایت، هیچ عملی در بارگاه خداوند متعال پذیرفته نمی شود. براساس دستورات اسلامی و طبق منابع معتبر شیعی و سنی، ولایت شرط قبولی اعمال بوده است و بدون ولایت هیچ عملی در بارگاه خداوند متعال پذیرفته نمی شود.

ایشان با تأکید بر این که سابقه مردم جمهوری آذربایجان در ولایت مداری و ارادت به اهل بیت پیامبر (ص) درخشان است ، تصریح کردند : مردم جمهوری آذربایجان قبل از تسلط روس ها به این کشور در محبت به اهل بیت و عزاداری برای امام حسین (ع) نقش ممتازی داشتند و امروز نیز در این زمینه وضعیت خوبی دارند.

راه عزت، توسل به مکتب حسینی است

حضرت آیت الله نوری همدانی مکتب نورانی امام حسین (ع) را رمز عزت معرفی کردند و گفتند: هر کس خواهان عزت باشد باید به مکتب عزت بخش امام حسین (ع) متوسل شود.

معظم له با اشاره به نقش ارزنده امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کردند: امام (ره) با الهام از مکتب عاشورا توانست پس از قرن ها تسلط استبداد و وابستگی به غربی ها، انقلاب اسلامی را پیروز و اسلام را در سطح جهانی عرضه کند.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به برکت نعمت ولایت و با الهام از مکتب عاشورا امکان پذیر دانستند و گفتند : این انقلاب در کل جهان تحول آفرین شد و توانست به سلطه ظالمان و ستمگران پایان دهد و با بیداری مستضعفان در جهان؛ موضوع ظهور امام عصر (عج) را در برابر چشمان مردم قرار دهد.

این مرجع تقلید به گرفتارهای موجود در جهان اسلام نیز اشاره کردند و اظهار داشتند: امنیت مثال زدنی امروز ایران به برکت نعمت ولایت و مرهون رهبری ارزنده حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

مسلمانان، مراقب شیطنت دشمنان باشند

ایشان حدیث شریف ثقلین و امانات گران سنگ پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را یاداور شدند و بیان داشتند: دشمنان اسلام با ایجاد گروه های تکفیری تروریستی همچون داعش، بوکو حرام و حمایت از آنان در صدد ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان هستند، بنابراین مسلمانان باید مراقب شیطنت دشمنان باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنایات گروه های تروریستی تکفیری، رفتار آنها را مغایر با تعالیم نورانی اسلام خوانده و گفتند: مسلمانان جمهوری آذربایجان هم باید مراقب فعالیت و تحرک این گروه های تروریستی و وهابی در کشورشان باشند.

ایشان مسلمانان را به وحدت و اتحاد دعوت کردند و گفتند: همه ما باهم برادریم و برای اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت (ع) باید تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha