شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ در حال حاضر روحانیون در عرصه‌های مختلف کشور چون شورای نگهبان، مجلس خبرگان، ائمه جمعه وارد شده و منشا تحول شده اند که این مهم نشان از عملکرد خوب روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در مراسم تودیع و معارفه مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس ، با بیان اینکه بزرگنمایی نقاط ضعف طلاب کفران نعمت است، اظهارداشت: امروزه حوزه های علمیه از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و پیشرفت های بسیار خوبی کرده است ولی با این حال نقاط ضعف و کاستی ها به طور مستمر بررسی شده و در تلاشیم تا در سال تحصیلی جدید در راستای رفع این معضلات گام برداریم.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون امروز مقالات مختلفی را در مجلات معتبر منتشر کرده اند که نشان از قدرت علمی طلاب دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید در خدمت انقلاب و نظام باشند و نباید ضعف طلاب در جامعه بزرگنمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از ابعاد تربیتی و علمی حوزه های علمیه غافل شویم، گفت: در حال حاضر  روحانیون در  عرصه های مختلف کشور چون شورای نگهبان، مجلس خبرگان و ائمه جمعه وارد شده و منشا تحول شده اند که این  مهم نشان از عملکرد خوب روحانیت است.

آیت الله حسینی بوشهری  از طلاب و مبلغان طرح هجرت به عنوان  ایثارگران و  مجاهدان خدوم یاد کرد و  اضافه کرد: از ایثار و فداکاری های حوزه های علمیه، «طرح هجرت طلاب» است آنها با وجود همه مشکلات به این  امر مهم  اهتمام داشته و در مناطق محروم به تبلیغ علوم دینی می پردازند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در حوزه، گفت:  متاسفانه فضای آموزشی حوزه های علمیه نسبت به دانشگاه ها بسیار اندک و ناچیز است که البته در راستای رفع این مشکلات اقداماتی در نظر گرفته ایم.

عضو خبرگان رهبری، در ادامه  به رموز موفقیت حوزه های علمیه در سطح جامعه پرداخت و افزود: روحیه قناعت طلبی و عزت نفس طلاب که باعث پیشرفت دین در جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اند به طوری که در حال حاضر در 27 رشته تخصصی در کشور در حال فعالیت هستند.

آیت الله بوشهری با اشاره به اهمیت امر تبلیغ، بیان داشت:  امروز روحانیت باید در تبلیغ با مردم رفتار و اخلاق خوب داشته و خط مشی خود را با ولایت فقیه تطبیق دهد.

عضو جامعه مدرسین، در پایان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید باید بعد علمی حوزه ها مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: به مدیریت جدید این مرکز پیشنهاد می کنم جهت ارتقای سطح علمی طلاب استان فارس اتاق فکری متشکل از فضلا علما و اساتید تشکیل دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    جا داشت این رشته هارا هم معرفی فرمایید