پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ آیت الله ایمانی با تاکید براینکه امروزه نیاز جامعه و مردم باید توسط روحانیت برطرف شود، بر توسعه حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله ایمانی، در جلسه تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان فارس، که در مسجد نو شیراز برگزار شد، اظهارداشت: استان فارس از مراکز قدیمی پرورش فضلا و روحانیون در کشور بوده و  در قرن ششم و هفتم مرکز تربیت فیلسوفان و عالمان زیادی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه افزود: حوزه علمیه شیعی دراستان باید به جایگاه واقعی خود برسد و راه دانشمندان بزرگ را ادامه دهد.

این استاد حوزه گفت: این مسائل می‌طلبد در امر حوزه علمیه حرکتی فراگیرتر، کیفی‌تر، عظیم‌تر و بزرگ‌تر در ابعاد مختلف شاهد باشیم و این گذشته درخشان، تکلیف ما را در آینده روشن می‌کند.

وی،  با تاکید براینکه امروزه، نیاز دینی و مذهبی جامعه و مردم توسط روحانیت برطرف می شود؛  ابراز داشت: نیاز جامعه به شناخت دین به معنای واقعی کلمه نگاه لیبرالی و دور از افراط و تفریط، ضرورتی است که روحانیت به آن توجه داشته و اگر ما این رسالت را انجام ندادیم دیگران به شکل ناقص آن را پیاده می‌کنند و در اختیار جهان می‌گذارند و علاقمندان را از سرچشمه زلال وحی محروم می کنند.

امام جمعه شیراز ، افزود: طلاب باید پژوهش در دین و علوم و معارف اسلامی  را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در سال تحصیلی جدید به رشد و کمالات قرآنی برسند.

این استاد حوزه، در پایان خاطرنشان کرد: از وظایف مهم حوزه ارتقاء جایگاه تشیع و مسلمانان در جامعه جهانی است که باید به این مهم توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha