چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه / امام جمعه پلدختر گفت: افراد خیر و نیکوکار در راستای رفع کاستی های مدارس علمیه و توسعه زیر ساخت های فیزیکی حوزه مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، ظهر امروز در نشست هیات امنای مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر و جمعی از خیران گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ بصورت مردمی و با مشارکت خیران اداره شده اند و امروز  این مشارکت خیران و واقفان بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه بازوان محکم اشاعه پرچم دینی و فرهنگی جامعه هستند افزود:بی شک اصلاح فرهنگ دینی جامعه نیازمند توسعه و تقویت زیر ساخت های حوزوی است و برای تقویت مدارس علمیه همچون گذشته خیران باید حضور خود را پر رنگ تر کنند.

امام جمعه پلدختر، با اشاره به اینکه تقویت این پایگاه های مردمی و دینی در سطح جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است اظهار داشت:خیران در جهت تقویت شاخصه های فیزیکی مدارس علمیه بیشتر مشارکت کنند چرا که تقویت این مراکز حوزوی باعث ارتقا معنویت جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه حوزه ها و مدارس علمیه مهد پرورش عالمان دینی برای اسلام و انقلاب هستند تصریح کرد:مراکز حوزوی بعنوان بازوان اسلام و انقلاب رسالت سنگین تبلیغ و ترویج معارف و آموزه های دینی را بر دوش دارند و باید در جهت اصلاح شاخصه های کمی و کیفی زیرساخت های مدارس اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی های منسجم برای ارتقا آموزشی و علمی حوزویان تلاش کنیم افزود:مدارس علمیه شهرستان پلدختر از مدارس علمیه شاخص استان لرستان هستند و باید با توسعه زیر ساخت های این مدارس در بخش های مختلف شاهد ارتقا کمی و کیفی تربیت طلاب کارآمد باشیم.

امام جمعه پلدختر، در پایان با اشاره به اینکه وجود مراکز حوزوی در هر منطقه می تواند بسیاری از نیازهای دینی و فرهنگی آن منطقه را پاسخگو باشد تاکید کرد:مدارس علمیه علاوه بر تربیت طلاب بعنوان پایگاهی دینی و فرهنگی در مناطق از بروز آسیب های اجتماعی در آن مناطق نیز پیشگیری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha