شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلبگی

حوزه/طلاب علوم دینی باید هدف خود را خدمت به دین اسلام قرار دهند و سایر انگیزه ها را پس بزنند؛ که اگر اینگونه باشد خداوند نیز راه های کمال و سعادت را به ایشان نشان خواهد داد.

حجت الاسلام مهدی کریمی، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهرستان ایذه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، توکل به خدا را اولین گام طلبه برای دستیابی به موفقیت دانست و اظهار داشت: یک طلبه اگر بخواهد موفق باشد، نخستین قدم توکل برخداست و پس از آن باید با عزم و اراده جدی برای پیشرفت در علم، معنویت و اخلاق گام بردارد.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع)، با اشاره به آیه «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» خاطر نشان کرد: این وعده خدای متعال بوده و کسانی که با عزم و ارده و پشتکار در راه خدا مجاهدت کنند خداوند راه خویش را به آنان نشان خواهد داد.

حجت الاسلام کریمی، سال اول طلبگی را همراه با شرایط و ویژگی های خاص خود توصیف کرد و گفت: سال اول نیاز به تلاش بیشتر، مطالعات گسترده و فرآیندی که طی آن به محیط طلبگی خو گرفته شود، زحمت طلاب را کمی بیشتر خواهد کرد اما با روحیه خستگی ناپذیر و اخلاص، این راه هموار خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه طلاب دینی نسبت به اسلام و جماعت مسلمین بیان داشت: طلاب علوم دینی باید هدف خود را خدمت به دین اسلام قرار دهند و سایر انگیزه ها را پس بزنند؛ اگر این گونه باشد خداوند نیز راه های کمال و سعادت را به ایشان نشان خواهد داد.

حجت اسلام کریمی در پایان سخنان خود با اشاره تعداد محصلین مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع)، عنوان کرد: در این مدرسه ۱۰۰ طلبه مشغول به تحصیل هستند و إن شاءالله در سال تحصیلی جدید ۱۶ نفر به آن اضافه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha