شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که استاد با سلاح شعر به مصاف دشمن رفت، گفت: پاسداشت شخصیت های انقلابی و فرهنگی مقابله با جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مدیران علمی و اجرایی کنگره بین المللی استاد شهریار، گفت: شخصیت استاد شهریار در دو بخش اوایل و اواخر عمر او که در حال دفاع و پشتیبانی از انقلاب اسلامی سپری می شد، قابل بررسی است، البته  بیشتر  بخش دوم  به خاطر اهمیتی که دارد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: آن چیزی که موجب عاقبت به خیری شهریار شد، حمایت و پشتیبانی او از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دشمن از طریق نرم و جنگ فرهنگی به مقابله با ارزش های اسلامی و انقلابی می پردازد، از این رو باید با پاسداشت ارزش ها، معرفی شخصیت های انقلابی و فرهنگی و تولیدات مفید، به جنگ با دشمن رفت.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: مرحوم شهریار در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی با اشعار خود، از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دفاع کرد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اشعار شهریار در زمینه های اسلام، انقلاب و ولایت فقیه علاوه از شعر بودن آن، نشانگر شعور علمی اوست.

وی ادامه داد: استاد شهریار این روز ها را پیش بینی کرده بود و می دانست که دشمن با جنگ نرم به سراغ اسلام، انقلاب و ولایت فقیه خواهد آمد، لذا با سلاح شعر به مصاف نبرد با لشگریان دشمن آمد.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه کنگره بزرگداشت استاد شهریار باید به طور ویژه و خاص برگزار شود، گفت: مبادا در برگزاری این کنگره بین المللی، از جاذبه های غیر اسلامی استفاده شود، چرا که با شأن استاد شهریار هم خوانی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه خواستار بررسی ابعاد شخصیتی استاد شهریار و بررسی تاثیرات اشعار او در سایر کشورها شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha