پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، نسل جوان حوزوی و دانشگاهی را آینده سازان نظام و کشور اسلامی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه ابراز داشت: روز گذشته سال تحصیلی حوزه رسماً آغاز شد و چند روز دیگر نیز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور شروع می شود و شادابی و نشاط علمی بار دیگر در سراسر کشور حکمفرما می گردد.

وی با بیان این که جوانان حوزوی و دانشگاهی سرمایه های کشور و آینده سازان نظام اسلامی هستند، افزود: حوزه و دانشگاه می تواند و باید منشا تحولات عمیقی در این کشور در مسیر دست یابی به دانش و فناوری و تکامل انسانی باشند و باید با کوشش و جدیت خود این مسیر مقدس را طی کنند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که حوزه و دانشگاه دو رکن اساسی پیشرفت کشور می باشند، گفت: البته باید توجه داشت علمی سودمند و نافع است که توام با بینش و حکمت و به خصوص اخلاق و معنویت باشد و طلاب و دانشجویان نیز همواره باید در کنار علم آموزی به مسئله تزکیه نفس و مراقبه اهمیت ویژه ای بدهند.

وی تاکید کرد: اساساً هدف از بعثت انبیای الهی نیز تعلیم و تزکیه مردم بر اساس آموزه‌های دینی و احکام موجود در کتاب آسمانی بوده است و لذا حوزویان و دانشگاهیان نیز باید به طور خاص به مسئله تعلیم و تربیت و تزکیه نفس بپردازند و در این راه از سختی ها و کمبودها ناراحت و بُریده نشوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha