جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبلغان

حوزه/ معاون تبلیغ شهرستان نجف آباد اصفهان گفت: مبلغین باید با مردم همراه شده، فعالیت های خود را تنوع دهند تا همدلی و همراهی اقشار مختلف مردم را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام مجتبی صالحی، معاون تبلیغ شهرستان نجف آباد در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان درباره فعالیت های خود و سایر مبلغین این شهرستان اظهار کرد: بعضی برنامه ها، مانند اقامه نماز جماعت، وظیفه یک روحانی و مبلغ است، اما از طرفی فعالیت های روحانی نباید فقط به مسجد و محله خود خلاصه شود.

وی افزود: برنامه های گسترده تری مانند پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات در سطح شهر و همچنین پوشش سایر بخش ها و روستاها از لحاظ تبلیغ، باعث ایجاد انگیزه و فضای شاد میان مردم می شود.

حجت الاسلام صالحی در خصوص ویژگی های یک مبلغ گفت: مبلغان باید فضای تبلیغ را از فضای سنتی اقامه نماز صرف، به یک فضای شاد و متنوع تبدیل کنند و شرط بقای یک فعالیت تبلیغی، اثرگذاری آن است.

این فعال حوزوی، در ادامه به بیان برنامه های مبلغان و وظایف آن ها در نجف آباد پرداخت و گفت: برنامه های قرآنی و تفریحی مانند استخر، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و سخنرانی از وظایف اصلی آن هاست، همچنین مبلغ باید قبل و بعد از نماز در مسجد حضور داشته و پاسخگوی سوالات مردم باشد.

وی افزود: برنامه های خانوادگی مانند اردوی قم-جمکران، مشهد و شاهچراغ باعث ارتباط نزدیک مبلغ با مردم و پیوند میان آن ها می شود.

معاون تبلیغ شهرستان نجف آباد یادآور شد: مبلغین باید همکاری خود با مسئولین را گشترش دهند و با بسیج مساجد همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشد، امام جماعت یک مسجد به نوعی خود، باید تمام برنامه های مسجد را اعم از بسیج، دارالقرآن و کانون های فرهنگی دیگر را مدیریت کند.

حجت الاسلام صالحی، در خصوص برنامه های مناسبتی خاطرنشان کرد: مبلغین باید برای برنامه های مناسبی مانند دهه فجر یا ایام انتخابات فعالیت های خود را گسترش داده تا حضور مردم پررنگ تر باشد.

وی، استقبال مردم را بستگی به محل تبلیغ دانست و عنوان کرد: استقبال مردم از طرح هجرت متناسب با مکان، متفاوت است، ممکن است مردم با ساز و کار روحانی جدید آشنا نباشند یا تحت تاثیر روحانی محله خود قرار گیرند، به همین دلیل در ابتدا کمی همراهی مردم کم تر است، اما در اینجا استقبال مردم در مجموع عالی است و روحانی در محوریت امور قرار گرفته و همه به او کمک می کنند.

وی ادامه داد: همچنین طرح کمک به فقرا مستقل از خیریه ها و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بازدید از خانواده های شهدا و اکرام ایتام و ابراز نزدیکی با مردم، باعث همدلی و همراهی مردم با مبلغین در سطح شهر و جذب و وحدت میان مردم می شود.

حجت الاسلام صالحی، در پایان این نکته را یادآور شد که در نجف آباد و بخش های مربوط به آن، 18 نفر مبلغ حضور دارند که 11 نفرشان در قالب طرح هجرت به فعالیت میپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha