جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز به تشریح فعالیت های این مدرسه در بخش های «علمی»، «تهذیبی-اخلاقی»، «تبلیغی»، «فرهنگی-ورزشی» و «زیربنایی» پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام سامی منصوری، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این مدرسه، اظهار داشت: برای بهبود و ارتقاء فعالیت‌های مدرسه، اقداماتی اساسی را در پنج بخش «علمی»، «تهذیبی-اخلاقی»، «تبلیغی»، «فرهنگی-ورزشی» و «زیربنایی» انجام داده ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش علمی، گفت: راه‌اندازی گروه علمی، اجرای دوره‌های پژوهشی، تحقیق و کتاب نویسی از سری اقدامات صورت گرفته در بخش «فعالیت‌های علمی» مدرسه بود که خوشبختانه بازتاب و ثمرات خوبی نیز برجای گذاشته است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز، به تشریح فعالیت‌های گروه علمی پرداخت و افزود: در این گروه تلاش شده که طلاب ممتاز مدرسه را گرد هم جمع کرده و برای آنها کلاس‌های فوق‌العاده و جداگانه‌ای همچون «اجرای اردوهای اختصاصی» و «دوره‌های تخصصی» برگزار کنیم.

وی، دعوت از اساتید خبره و ممتاز را یکی دیگر از اقدامات در بخش علمی اعلام کرد و با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش  «تهذیبی-اخلاقی» ابراز داشت: در مباحث تهذیبی با اجرای برنامه‌های مشاوره و جلسات هفتگی و همچنین برگزاری اردوهای معرفتی و زیارتی همچون زیارت حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضور در مناطق جنگی تلاش کرده‌ایم بنیه‌های معنوی طلاب را ارتقاء دهیم.

وی به دیگر برنامه‌های بخش «تهذیبی-اخلاقی» مدرسه پرداخت و افزود: مناجات خوانی سحرگاهی برای بیدار کردن طلاب و اقامه نماز شب، تشویق طلاب به روزه گرفتن در روزهای دوشنبه و اجرای کلاس‌های اخلاقی موضوعی، دیگر برنامه‌های مدرسه در این زمینه است.

حجت‌الاسلام منصوری، اعزام مبلغ به مساجد و روستاهای حاشیه شهر را یکی از اقدامات مؤثر و مفید در سطح منطقه عنوان کرد و گفت: اعزام هفتگی بیش از ۲۰ روحانی به مدارس و فعالیت قریب به ۶۰ طلبه در مساجد و روستاهای حاشیه شهر، از سری اقدامات مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز در بخش فعالیت‌های «تبلیغی» است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز، نخبه پروری، برگزاری دوره‌های بینشی و اخلاقی برای معلمان مدارس راهنمایی و دبیرستان، راه‌اندازی باشگاه ورزشی، دعوت از اساتید رزمی و بدن‌سازی برای آموزش طلاب و همچنین افتتاح کتابخانه و اتاق رایانه و تجهیز آنها، دیگر فعالیت‌های در بخش اقدامات «فرهنگی-ورزشی» و «زیربنایی» بود.

وی در پایان از  تدوین آیین نامه داخلی جدید آموزشی مدرسه خبرداد و گفت: این آیین نامه داخلی صرفاً در مباحث آموزشی و رشد علمی طلبه بوده و در آن دقیقاً مشخص‌شده که یک طلبه پایه اگر بخواهد یکی‌یکی مراحل موفقیت در مسیر طلبگی را طی کند، به چه نکات و شاخصه‌هایی باید توجه کند و چه اقداماتی را نیز باید انجام دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha