جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار روسای اتحادیه های صنفی استان قم با رئیس شورای عالی حوزه

حوزه/ نشست روئسای اتحادیه های صنفی قم با قائم مقام جامعه مدرسین در زمینه آمادگی برای اجرای طرح فقه بازار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نشست روسای اتحادیه های صنفی قم با آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه در جامعه مدرسین برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، رحمانی عضو شورای مرکزی انجمن های اسلامی اصناف و بازار در سخنانی با اشاره به اینکه بحث آموزش احکام مکاسب از دیرباز در بازارهای اسلامی رواج داشته، گفت: امروز با اهتمام و پیگیری آیت الله مقتدایی این حرکت مجددا احیا شده است. 

در ادامه تفتی رئیس اتحادیه لوازم خانگی قم با اشاره به اینکه کسبه قم خود را از روحانیت و جامعه مدرسین جدا نکرده اند، گفت: جامعه مدرسین همواره محوریت تجار و بازاریان قم بوده است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در سخنانی با اشاره به زمینه سازی برای اجرای طرح فقه بازار در قم، گفت: اقدام صورت گرفته از سوی آیت الله مقتدایی ابتکار بسیار مناسبی است که موجب احیای سنت سلف حوزه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی معاون تبلیغ حوزه های علمیه نیز در سخنانی به تدوین اجرای طرح فقه بازار در قم اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح ابتدا به صورت عمومی و در آینده به طور تخصصی برای کسبه های قم اجرا خواهد شد.

ملایی عضو شورای شهر قم نیز از آمادگی مجموعه مدیریت شهری قم برای اجرای طرح فقه بازار خبر داد و گفت: اقدام مناسبی از سوی حوزه و انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه شکل گرفته است که شهرداری و شورای شهر قم آماده هرگونه همکاری هستند. 

وی افزود: ضرورت داشت احکام تجارت طی فرآیندی وارد شریان های کسب و کار قم شود.

در ادامه آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه در سخنانی با اشاره به اهتمام و پیگیری مدیریت حوزه علمیه قم برای اجرای طرح «فقه بازار» در قم، گفت: این طرح در بعضی از مدارس علمیه ای که نزدیک بازار هستند و بازاریان می توانند به آسانی به این مدارس مراجعه کنند، اجرایی خواهد شد.

قائم مقام جامعه مدرسین افزود: در این مدارس علمیه، کلاس هایی تشکیل و اساتیدی تعیین می شوند تا مسائل احکام اصناف را متناسب با حرفه بازاریان ارائه دهند. 

در پایان این نشست مصطفی امین منصور مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته این انجمن را تشریح کرد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha