چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ روحانیت پرچم دار نهضت مبارزه علیه مستبدان و زور گویان است و امروز وظیفه ای به مراتب مهم تر از سایر آحاد ملت به این نظام و انقلاب دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت­ و گو  با خبرنگار خبرگزاری­«حوزه» به قیام تاریخی 17 شهریور   ملت مظلوم ایران در برابر رژیم  ستم شاهی اشاره کرد و گفت: 17 شهریور یادآور­ خاطرات زیادی ازجان فشانی، از خود گذشتگی، مقاومت و ایثار جوانان و مردم این سرزمین­کهن اسلامی است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: حضور مردم در­آن روز و به شهادت رسیدن آنها، نقطه عطفی در پیروزی انقلاب در سال 57 شد و امروز این پیروزی و مقاومت  تبدیل به یک نماد یعنی« غلبه خون بر شمشیر» در تاریخ انقلاب به جوشش و درخشش در آمده است.      

وی ادامه داد: فضای آن روز یک فضای آرمانی و خاص بود، بطوری که هر کسی در هر کسوتی می خواست به نوعی در پیروزی انقلاب و مبارزه علیه استبداد سهیم باشد و لذا با تمام وجود در صحنه و در میدان حاضر می شدند و به مبارزه می پر داختند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: 17 شهریور را باید روز صبر و شکیبایی در صحنه های مختلف سیاسی و اقتصادی دانست و پیام شهدا را که همین بود حفظ کرد و از آن دست آورد مهم محافظت کرد.

استادحوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا با خون خود اسلام و حقانیت شیعه را حفظ کرده اند تا بدست ما رسید گفت: وظیفه ایجاب می کند لحظه ای از آن اهداف بلند امام شهدا عقب ننشینیم.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: روحانیت هم که پرچم دار  نهضت مبارزه علیه مستبدان و زور گویان است وظیفه ای به مراتب مهم تر از سایر آحاد ملت به این این نظام و انقلاب دارد. و آن وظیفه تبیین اهداف نهضت و هدایت مردم است.

 وی افزود: مردم هم از گذشته تا کنون به خوبی وفاداری خود را به نظام، انقلاب، امام و­ حوزه ثابت کرده اند مهم این است که روحانیت و مسؤولین بتوانند این اعتماد مردم متدین را از بین نبرند و فرصت سوزی نکنند.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha