سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم نیازسنجی و برنامه ریزی از سوی حوزه بر اساس نیازهای روز جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه های علمیه و نهاد روحانیت از صدها سال پیش متولی ترویج و تبلیغ دین و هدایت جامعه به سمت آرمان ها و اهداف مقدس اسلامی بوده است و امروز نیز در این خصوص و به ویژه پاسخ به حملات اعتقادی و فرهنگی و اخلاقی جامعه پیشگام است.

وی همچنین افزود: امروز موضوعات متعددی در جامعه مطرح است و هر استاد و طلبه و فاضلی در حوزه باید بتواند با توجه به تخصصی که دارد، وارد عمل شده و به نقش آموزشی ، تربیتی ، تبلیغی و یا فرهنگی خود بپردازد.

این استاد حوزه با بیان این که امروزه جامعه ما نیازهای جدید و متنوعی پیدا کرده است، گفت: ما باید بر اساس نیازمان در حوزه، برنامه ریزی داشته باشیم و مثلاً بگوییم این تعداد افراد مکاسب و کفایه بخوانند و یا این که به عنوان مثال چقدر نیاز داریم که افرادی به اجتهاد بپردازند و چه تعداد مبلغ و سخنران و محقق می خواهیم.

وی همچنین به ضرورت نیازسنجی و برنامه ریزی در حوزه اشاره کرد و افزود: اول باید «نیاز» تعریف شده باشد و بر اساس نیاز تعریف شده ما بیاییم و برنامه ریزی هدفمند و واقع بینانه ای داشته باشیم تا در نهایت به اهداف خود برسیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha