جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دغدغه برخی مراجع عظام تقلید و اساتید در زمینه کاهش تعطیلات حوزه، اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید، دروس حوزه برای سطوح دو و سه تا ظهر روزهای پنجشنبه برقرار خواهد بود.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با تبریک آغاز سال تحصیلی به مراجع عظام تقلید، اساتید و طلاب، اظهار داشت: همواره از آغاز سال تحصیلی به عنوان بهترین اوقات برای طلاب و مدرسین یاد می شود.

وی افزود: با آغاز درس های حوزه نشاط و پویایی خاصی در مراجع عظام تقلید، طلاب و فضلا و اساتید ایجاد می شود.

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه دروس در ایام تابستان با توجه به مشکلات این فصل به طور محدود تعطیل می شوند، گفت: البته اساتید و فضلای حوزه در ایام تابستان نیز به مطالعه دروس و پژوهش های خود می پردازند.

آیت الله غروی در ادامه به شرایط خاص جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: باید خصوص فراگیری معارف الهی و فقه اسلامی تلاش بسیاری صورت گیرد.

وی افزود: حوزه های علمیه باید در راستای پاسخ به نیازهای خود و دیگران نقش بی بدیلی را در صحنه های مختلف دینی و اعتقادی ایفا کند.

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دغدغه برخی مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه در زمینه کاهش تعطیلات حوزه، اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید، دروس حوزه برای سطوح دو و سه تا ظهر روزهای پنجشنبه برقرار خواهد بود.

آیت الله غروی افزود: این مسئله در راستای افزایش زمان کلاس های دروس حوزه خواهد بود تا اساتید و طلاب از فرصت بیشتری برای تدریس و مباحثه برخوردار باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری درس خارج در روزهای پنجشنبه به اختیار بزرگان، اساتید و افاضل حوزه است اما آنچه تصویب شده به محوریت سطوح دو و سه حوزه می باشد.

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاالله بزرگان، اساتید و طلاب سال تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید ریاضیات IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با سلام به نظرم این طرح مشکل دروس حوزه را حل نمی کند وقتی حجم دروسی که باید بالاجبار در حوزه خوانده شود زیاد شود و برنامه ریزی جامعی نباشد این راه حل ها فایده ای ندارد باید اساسا برنامه حوزه بنابه سطح علمی طلاب برنامه ریزی شود تا هرکس متد مورد نظر خود را انتخاب کند .
  • یک طلبه IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    1 0
    پیشنهاد می کنم جمعه ها هم کلاس بگذارید! آقاجان چرا نمی خواهید بفهمید که درد حوزه این نیست که پنجشنبه کلاس نیست. درد حوزه خود شما اعضای شورای عالی هستید