سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسعود سرافراز

رئیس رسانه ملی گفت: زمانی که رسانه به بیان مؤلفه های سبک زندگی اسلامی می پردازد، باید به نقد زندگی غربی نیز در کنار آن اشاره کند تا مخاطب با مقایسه آن سره را از ناسره تشخیص دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دكتر سرافراز، رئیس رسانه ملی در دیدار استاد رشاد، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و  جمعي از مديران و اعضاي هيأت علمي این پژوهشگاه، گفت: رسانه ملی در مواجهه با فرهنگ غربی که یک فرهنگی هجومی است، باید به دو مؤلفه توجه کند، اول آنکه در ارتباط با فرهنگ غربی باید به شبهات آن پاسخ دهد، دیگر آنکه برای طرف مقابل ایجاد سؤال کرده و آن فرهنگ را به چالش کشد.

رئیس رسانه ملی صریح کرد: باید به نقد عقلانی سکولاریسم و لیبرالیسم بپردازیم و شبکه چهار سیما می تواند این مأموریت را با همكاري پژوهشگاه به درستی به انجام برساند.

وي یادآور شد: زمانی که رسانه به بیان مؤلفه های سبک زندگی اسلامی می پردازد باید به نقد زندگی غربی نیز در کنار آن اشاره کند تا مخاطب با مقایسه آن سره را از ناسره تشخیص دهد.

دكتر سرافراز در ادامه با اشاره به این مطلب که رسانه پدیده ای غربی است و شکل های برنامه سازی آن نیز تقلیدی از غرب است تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه ما جامعه ای دینی است باید به این موضوع پرداخته شود که رسانه دینی چه ویژگیهایی باید داشته باشد و به دین و تفریح مردم چگونه باید بپردازد و یقیناً تحقيقات پژوهشگاه می تواند در این حوزه به رسانه کمک کند، اینکه مردم چه نیازهایی را باید از طریق رسانه برطرف کنند و به چه میزان جنبه سرگرمی و آموزشی داشته باشد.

وي با اشاره به اهمیت شبکه چهار سیما در برقراری ارتباط با نخبگان یادآورد شد: این شبکه محور برنامه هایی مبتنی بر کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی است و می تواند در قالب های جذاب مانند مناظره و گفتگو با بهره گيري از ظرفيت هاي پژوهشگاه به بیان دیدگاه های مختلف بپردازد و آنها را در جامعه نشر دهد.

در پايان اين ديدار فرايندي براي پيگيري مباحث و عملياتي شدن پيشنهادها و برنامه هاي همكاري توافق شد و نمايندگان دو دستگاه براي پيگيري امور مشخص شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha