جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عاملی اردبیل

روحانیون و عالمان دینی نقش مهمی در تربیت و ا صلاح جامعه بر عهده دارند و باید تلاش کنیم تا یک جامعه با الگوپذیری از سیره ائمه معصومین (ع) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان خلخال ، با تبریک سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، گفت: در جامعه باید فضایی سالم از همه جهت حاکم باشد و تربیت و عواطف در آن جاری شود چرا که جامعه و جوانان به شدت نیازمند تربیت سالم و محیطی سالم هستند.

وی افزود: روحانیان و عالمان دینی نقش مهمی در تربیت و ا صلاح جامعه به عهده دارند و باید تلاش کنیم تا یک جامعه با الگوپذیری از سیره ائمه معصومین (ع) داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه عالمان حق بزرگی بر گردن جامعه امروزی ما دارند، خاطرنشان کرد: اگر عالمان و فقهای دینی ما بابصیرت افزایی ها وآینده نگری های خود مراقب سیاست ها و توطئه های دشمنان نبودند، قطعا امروز کشور ما نیز همانند کشورهای همسایه دچار مشکلات متعدد می شد.

وی یادآور شد: مغز و قلب انسان‌ها برای تربیت در دست عالمان دینی است و اگر تربیت صحیح روی یک انسان انجام گیرد مطمئنا جامعه ارتقا و از خدمات آن انسان بهره‌مند خواهد شد و در غیر این صورت اگر تربیت صحیح نباشد جامعه به بطلان کشیده می شود.

این استاد حوزه، به توهین‌ها و ایجاد خدشه در دین اسلام توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: اگر امام حسین(ع) در کربلا از هویت و حریت دین دفاع کرد، تربیت صحیح دامان حضرت فاطمه (س) را داشت و باید خانواده‌ها همچون ائمه اطهار(ع) در تربیت فرزندان کوشا باشند .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از مسؤولان شهرستان خلخال و تلاش روحانیان و علما در این خطه عالم‌پرور، اظهار داشت: با عنایات پروردگار متعال سال جدید تحصیلی سال خوبی برای حوزه علمیه جعفریه خواهد بود و امسال بیش از 80 نفر از علاقمندان به حوزه دین و معرفت در این مدرسه متبرک معنوی مشغول به تحصیل می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha