پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، بر حفظ وحدت، تقویت نماز جمعه و حوزه علمیه و تلاش برای ازبین بردن ناهنجاریهای اخلاقی، مفاسد اقتصادی و سیاسی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار  قشرهای مختلفی از مردم شهرستان بم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهارداشتند: اگر واقعا ما ادعا می کنیم که شیعه حضرت علی(ع) هستیم لازم است رفتار و اعمال، چهره شهر و آدمها و  حتی سبک زندگی روزمره ما شبیه به مولی(ع) باشد.

ایشان  با بیان این که اگر روزی حضرت علی(ع) به میان ما بیایند و یک نگاه به چهره و زندگی ما کند چه خواهد گفت بیان داشتند: اگر ما ادعای شیعه بودن حضرت را داریم، باید آثار این شیعه بودن در همه جا موج بزند؛ اگر کسی هم از بیرون به کشور نگاه کند واقعا این آثار را ببیند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: صرف گفتن اینکه من مولایم را دوست دارم، ولی در عمل نتوانیم این ادعا را ثابت کنیم  قطعا ارزشی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که قرآن دو نوع هدایت دارد، افزودند: یک نوع هدایت طریقی است ،یعنی خدا تنها راه را نشان می دهد، این نوع هدایت نیازمند به جهاد و اخلاص نیست، زیرا خدا برای همه این کار را انجام می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: یک هدایت هم است که خود خدا دست انسانها را می گیرد و در مسیر هدایت قرار می دهد و او را به سرانجام مطلوب می رساند، ما باید تلاش کنیم با وابستگی عملی به حضرت علی(ع) جزء این دسته باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، بر حفظ وحدت، تقویت نماز جمعه و حوزه علمیه و تلاش برای ازبین بردن ناهنجاریهای اخلاقی، مفاسد اقتصادی و سیاسی تأکید کردند.

 ایشان اظهار داشتند: اگر در جامعه مشکلی مانند بد اخلاقی وبدحجابی هست، همه باید تذکر دهند و امر به معروف و نهی منکر کنند تا ان شاء الله به زودی همه مشکلات از بین برود.

انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha