پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ گروه های تکفیری و تروریستی با هدایت ها و حمایت های غرب خصوصا آمریکا، در جای جای جهان آثار شوم خود را بر جای می گذارند و هیچ نشانی از رحم و مروت ندارند و قرآن دستور به مبارزه با آنان داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی دادگستری تبریز، با بیان این که قرآن نور است، گفت: این کتاب شریف، راهنمای هدایت بشریت بوده و چراغی در تاریکی است تا انسان های مومن و با تقوا را هدایت کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: هرکس به این کتب آسمانی و انسان ساز چنگ بزند، هدایت خواهد شد و هرکس از آن دوری کند، در تاریکی ها و گمراهی فرو خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خداوند متعال قرآن کریم را به عنوان پند و اندرز معرفی می کند که برای تمام بشریت نازل شده است که مورد هدایت قرار گیرند و هرکسی که به آن عمل نماید رستگار خواهد شد.

وی افزود: قرائت و عمل به این کتاب آسمانی، علاوه بر شفاء امراض روحی، موجب شفای جسمی هم خواهد شد، چرا که برخی امراض قلبی نشات گرفته از حسادت و کینه است که اگر به دستورات انی کتاب جامع و کامل عمل شود از این امراض مصون خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این کتاب به عنوان راهنمای بشریت در خصوص چگونگی رفتار با استکبار، منافقین، کفار و اسیران جنگی را می دهد و هرکسی که به آن نظاره کند خواهد فهمید که تمامی دستورات قرآن بر اساس عقل و منطق بوده و از روی انصاف است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: مثلا توصیه هایی که در خصوص جنگ با دشمن و برخورد با اسیران جنگی دارد و در همه آن ها دستور به مروت داده است حاکی از انصاف و مروت این کتاب آسمانی دارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: این کتاب آسمانی دستور می دهد در بین مسلمانان و خویشاوندان به رحمانیت برخورد کنیم و در مقابل کفار و منافقین با شدت برخورد کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات قرآنی و فرهنگی خود یکی از راه های پیشگیری جرم و جنایت بوده و عامل پیشگیری از نا عدالتی ها است و درجه معنوی قضات و کارکنان دادگستری را بالا می برد که در جای خود بسیار مهم است.

آیت الله مجتهد شبستری بیان کرد: قرآن کریم در حالی که می فرماید باید با مومنان و مسلمانان به رحمت برخورد کنیم، دستور به رفتار با شدت با کفار و منافقین داده است و این یعنی مخالفت قاطع با تروریسم و استکبار جهانی و نه این که چهره خبیث آمریکا را به صورت قهرمان معرفی کنیم..

وی افزود: گروه های تکفیری و تروریستی با هدایت ها و حمایت های غرب خصوصا آمریکای جنایت کار، در جای جای جهان آثار شوم خود را بر جای می گذارند و هیچ نشانی از رحم و مروت و انصاف ندارند و قرآن دستور به مبارزه با آنان را داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha