جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: اوضاع جنگ زدگان جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و سایر بلاد اسلامی بسیار نگران کننده بوده و باید مورد توجه و عنایت مسلمانان جهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: قبور تمام ائمه معصومین(ع) برای تمام شیعیان عالم مقدس بوده و ملجاء و پناهگاهی برای مسلمانان است.

وی افزود: اگر در طول تاریخ شاهد ظالمانی هستیم که با قبور ائمه معصومین(ع) مخالفت کرده و در صدد تخریب آن واقع شده اند، به خاطر مبارزه ائمه معصومین(ع) با ظلم و جور است و قبور آنان از همان ابتدا نماد ظلم ستیزی بوده و این مسئله خوشایند حکام ظالم نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دشمن و وهابیون اگر بتوانند حتی قبر شریف پیامبر اکرم(ص) را هم تخریب می کنند.

وی با بیان اینکه هرکس با خلوص نیت شعائر اسلامی را تعظیم کند ،نشانگر تقوای باطنی آن فرد بوده و برکاتی را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: بیشترین اهدا کنندگان به بازسازی عتبات عالیات از طرف ایرانیان است و این نشان دهنده گوشه ای از محبت و علاقه ایرانیان به ائمه معصومین(ع) می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وقوع جنگ در برخی از کشورهای همسایه عنوان داشت: اوضاع جنگ زدگان جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و سایر بلاد اسلامی بسیار نگران کننده بوده و باید مورد توجه و عنایت مسلمانان جهان قرار گیرد.

در ابتدای دیدار نیز علیرضا دانشور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی، گفت: امسال حدود هشتصد میلیون تومان هدیه از طرف مردم آذربایجان جهت بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده است.

وی افزود: تا کنون شش گروه متخصص و فرش باف به عتبات عالیات اعزام شده اند وبه لطف خدا پروژه فرش حرم مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به اتمام رسیده است و اکنون در حال اتمام فرش حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستیم که ان شاء الله محرم امسال این پروژه نیز به پایان خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha