جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همتیان معاون تهذیب قم

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم، گفت: تعیین مسیر و بررسی لوازم و نواقص در دستیابی به هدف از مهمترین ضروریاتی است که طلاب باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، بر ورود آگاهانه طلاب به حوزه علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی دو نوع خروجی دارد؛ گروه اول کسانی هستند که در تصمیم قبلی خود مبنی بر ورود به حوزه جدی‌تر شده و آن را جامه عمل می‌پوشانند و گروه دوم کسانی اند که در جمع‌بندی خود راهی غیر از حوزه را انتخاب و خود را آماده قرار گرفتن در مسیر طلبگی نمی‌دانند.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به مقدماتی که منجر به اتخاذ تصمیم صحیح از سوی طلاب خواهد شد، بیان داشت: برای تشخیص مطلب فوق ابتدا باید خوب به سخنان اساتید گوش فرا دهید و در مورد آنها اندیشه کنید، سپس با مشورت و راهنمایی خواستن از افراد دلسوز تصمیم نهایی خود مبنی بر حضور با جدیت در حوزه یا اتخاذ مسیر دیگر را در پیش گیرید.

وی، با اشاره به سخنی از امام حسن(ع) مبنی بر اینکه ‌«شما اکنون از کوچکان قوم هستید با علم آموختن و نوشتن از بزرگان بشوید»، اذعان داشت: اگر از همین حالا خوب درس بخوانید و با جدیت گام بردارید،۱۰ الی ۲۰ سال دیگر آغاز راه و زمان نتیجه دادن شما است؛ پس ناامید نشوید و با نوشتن، علم خود را محفوظ دارید.

 این استاد حوزه بر لزوم تعیین چشم‌انداز و برنامه‌ریزی طلاب جهت دستیابی به موفقیت تأکید و خاطرنشان کرد: هیچ حرکتی نیست مگر اینکه شما به شناخت آن محتاج هستید» ازاین‌رو تعیین مسیر و بررسی لوازم و نواقص در دستیابی به هدف از مهمترین ضروریاتی است که طلاب باید به آن توجه کنند.

 وی، در پایان، با تأکید بر انتخاب تصمیم درست در مسیر طلبگی، تصریح کرد:‌ مراقب تصمیمات خود باشید؛ چراکه یک تصمیم درست یا غلط ممکن است، آینده شما را تحت تأثیر خود قرار دهد، پس انتخاب بهترین مسیرها جز با شناخت صحیح از مبدأ مقصد و مسیر دستیابی به آن ممکن نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha