پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به اینکه نامه آیت الله مکارم شیرازی یک حرکت و گام بسیار مثبتی بود و در واقع آتش زیر خاکستر الازهری ها را روشن کرد و گفت: پاسخ نامه شیخ الازهر نشان می‌دهد که آنها نیز با مسائل مطرح شده مشکل داشته‌اند که باعث شده از این پیشنهاد استقبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه برای مقابله با تروریست ها و گروه‌های تروریستی مانند داعش باید وحدت بین مسلمانان افزایش یابد گفت: یکی از گام‌های بسیار خوبی که اخیراً برداشته شده است نامه‌ای است که حضرت  آیت الله مکارم شیرازی به شیخ الازهر نوشته‌اند و جوابی است که وی داده ‌است و می‌تواند موجب افزایش وحدت شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه الازهر از نهادهای قدیمی بوده که معمولاً اعتدالی بر آنها حاکم بوده و بیان کننده جریان حاکم بوده است افزود: ما باید زودتر از اینها با الازهر تعامل پیدا می‌کردیم و این نقص بر ما وارد است که هنوز مخاطبان اصلی و همتایان خود را پیدا نکرده‌ایم.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به اینکه نامه  حضرت آیت الله مکارم شیرازی یک حرکت و گام بسیار مثبتی بود و در واقع آتش زیر خاکستر الازهری ها را به حرکت درآورد گفت: پاسخ نامه شیخ الازهر نشان می‌دهد که آنها نیز با این مسائل مشکل داشته‌اند که باعث شده از این پیشنهاد استقبال کنند.

وی ادامه داد: همگرایی فکری دو حوزه بزرگ فکری شیعه و سنی و تشکیل اتاق فکر توسط این دو حوزه موجب می‌شود که افراطی‌گرایی از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا تصریح کرد: این نامه بسیار خوب بود و واکنش خوبی به همراه داشت، ما نباید متوقف بمانیم، باید به سرعت حرکت کرده و با آنها وارد تعامل شویم.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت به دلیل مشکلاتی که در بیداری اسلامی رخ داد به بن بست رسیده‌اند و مدل ندارند گفت: بحران همه‌گیری وارد جان اسلام شده است و به فکر برون رفت هستند ما باید این استقبال را به فال نیک بگیریم و حوزه و همه بزرگان ما وارد کار شوند و با فرستادن هیئت‌هایی به صورت رسمی و غیر رسمی این کار را پیگیری کرده تا ان شا الله زمینه وحدت مسلمانان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha