چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محمد تقی نصیری به روایت اسناد ساواک

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب "آیت الله محمد تقی نصیری به روایت اسناد ساواک"، از شاگردان امام خمینی و استاد حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور، با حضور وزیر اطلاعات، در سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، همزمان با نخستین سالگرد ارتحال عالم وارسته و مجاهد مرحوم آیت الله محمد تقی نصیری، آیین رونمایی از کتاب "آیت الله نصیری به روایت ساواک"، از سوی مدیریت حوزه علمیه استان سمنان با همکاری برخی دیگر از نهادها و با حضور علما، روحانیون و مسئولان استانی، روز چهارشنبه، 25 شهریور ماه، ساعت 17 عصر، در سمنان، بلوار قدس، سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی، برگزار می شود.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علوی، وزیر اطلاعات  به ایراد سخن خواهد پرداخت.

آیت الله حاج شیخ محمدتقی نصیری درسال ۱۳۱۰ هجری شمسی در سمنان به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و مشهد، به سمنان بازگشت و بیش از ۵۰ سال در خدمت دین و مردم سمنان بود.

ایشان که پدر شهید محمد صادق نصیری است، از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی و مراجع عظام بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمدرضا گلپایگانی و سید محمد محقق داماد کسب فیض کرد.

این عالم فقید سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان، به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت وحجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور از شاگردان ایشان است.

مقام معظم رهبری در24 شهریور ماه 93 در پیامی به مناسبت در گذشت مرحوم آیت الله نصیری آورده اند: "درگذشت عالم وارسته جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد تقی نصیری رحمة الله علیه را که عمر شریف خود را در تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی و هدایت مردم سپری کرد و دلسوزانه به تربیت طلاب و فضلای علوم دینی همّت گماشت، به حوزه ی علمیه سمنان و روحانیت مکرّم آن سامان و به همه ی ارادتمندان و علاقمندان به ایشان و بیت آن مرحوم تسلیت می گویم و رحمت و غفران الهی برای آن فقید سعید و حشر با اولیای الهی خاصه فرزند شهیدش را از پروردگار مسألت می نمایم".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha