جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام الهی تبار/ جانشین آموزشی جامعه المصطفی

حوزه/ سال تحصیلی۹۵-۹۴ جامعةالمصطفی و تجلیل از دانش آموختگان برتر، با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام الهی تبار جانشین آموزشی جامعه المصطفی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن اجتماعات المصطفی در قم برگزار شد به تشریح برنامه  این نهاد و مراسم آغاز سال تحصیلی و جایگاه المصطفی در عرصه بین الملل پرداخت.

وی افزود: المصطفی به عنوان نهادی حوزوی دارای سازمانی متشکل است که در عرصه بین الملل فعالیت می کند و سال ها است متکفل پرورش دانش آموختگان خارجی می باشد.

حجت الاسلام الهی تبار با بیان این که المصطفی در عرصه پرورش دانش آموختگان از پیشتازان است گفت : المصطفی در حال حاضر  محور معرفتی در جهان به شمار  می رود و این امر می طلبد با تمام قوت در این مسیر به تربیت دانش آموختگان برای ترویج آموزه های الهی و دینی بپردازد.

معاون جانشین آموزشی جامعة المصطفی در آغاز سال تحصیلی و مدارس تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود180مدرسه در داخل و خارج از کشور که بعضی تابع و بعضی پیوسته اند فعالیت دارند.

وی با بیان این که المصطفی در سال تحصیلی پذیرای 20000دانش  پژوه از 120ملیت می باشد گفت: شعار سال تحصیلی المصطفی «جهاد علمی، عقلانیت و معرفت در چشم انداز جدید المصطفی» تعیین شده است و هدف این جهاد علمی پرورش و تربیت دانش آموختگان برای مبارزه با انحرافات فکری، عقیدتی و اسلام آمریکایی است.

جانشین آموزشی المصطفی با اشاره به اینکه شعار امسال المصطفی راهبرد در عرصه جهاد علمی ، عقلانیت و معنویت به شمار می رود خاطر نشان ساخت: جریان تکفیری براساس عقیده رشد کرده و به دنبال نهادینه کردن اسلام هراسی می باشد و لازم است جریانی که در مقابل آن قرار می گیرد، بسیار شکوفا تر و علمی تر باشد تا بتواند با آن مبازه کند و افکار آنها را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه مراسم آغاز سال تحصیلی در 26شهریور ماه در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره)  برگزار خواهد شد اظهار داشت: آیت الله  العظمی نوری همدانی، آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه  و حجت الاسلام و المسلین اعرافی رئیس جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت

وی اظهار داشت: در حاشیه این مراسم آغاز سال تحصیلی سوگند نامه طلاب المصطفی،  تجلیل از 50دانش آموخته از 20ملیت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام الهی تبار با بیان اینکه حدود  2700مدرک تحصیلی از المصطفی صادر شده است گفت:967 پایان نامه  در مقاطع ارشد و سطح 4دفاع شده و در حال حاضر حدود 127رشته در مقاطع مختلف به اجرا در می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha