سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبلیغ

حوزه/ یک ارتباط موثر و خوب، گمراه ترین افراد را نیز به سوی جاده هدایت سوق خواهد داد همانگونه که برخورد کریمانه امام حسن مجتبی(ع) مردی شامی که به حضرت جسارت کرده بود را هدایت نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام سید حسن حسینی، مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، در کارگاه آموزشی مدیریت ارتباط که سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، ویژه سرگروه ها و مدیر گروه های علمی مدارس علمیه این استان در جمکران برگزار شد، به تبیین شاخصه ها و معیار ارتباط موثر و مهارت های دستیابی به آن پرداخت.

وی، با اشاره به روش ها و راه های مختلف ارتباطی و نقش آن در هدایت افراد بیان داشت: یک ارتباط موثر و خوب، گمراه ترین افراد را نیز به سوی جاده هدایت سوق خواهد داد همانگونه که برخورد کریمانه امام حسن مجتبی(ع) مردی شامی که به حضرت جسارت کرده بود را هدایت نمود.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، ادامه داد: در یک ارتباط موثر باید تمام جوانب ارتباطی از جمله نحوه کلمات، لحن بیان و موقعیت سنجی را رعایت کرد تا اثر بخشی مناسب تری بر مخاطب داشته باشیم.

وی به تبیین مهارت های اصلی مدیریت ارتباطات پرداخت و بیان داشت: خودآگاهی، همدلی، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری از جمله موارد مهمی است که برای ارتباط موثر با دیگران باید خود را به آن تجهیز کنیم.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به تاثیر عمیقی که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر مخاطبین خویش داشتند، اظهار داشت: نفوذ در دلها مهمترین رکن در ارتباط است و برای رسیدن به چنین جایگاهی نباید برتری برای خویش نسبت به سایرین قائل باشیم و به حالات درونی افراد نیز توجه داشته باشیم.

کارشناس امور تربیتی حوزه علمیه کشور، سلامت رفتاری را لازمه ایجاد ارتباط پایدار و موثر خواند و عنوان کرد: توجه به سلامت نفس و تهذیب، اثر کلام انسان را مضاعف می کند از این رو مبلغان دینی باید اهمیت ویژه ای برای این مسئله قائل باشند.

وی در پایان سخنان خود، انتقاد شایسته را از دیگر مهارت های ارتباطی خواند و اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند«خَيرُ إخوانِكُم مَن أهدى إلَيكُم عُيوبَكُم؛ بهترين برادرانِ شما، كسى است كه عيب هايتان را به شما هديه دهد»؛ در دادن هدیه احترام، زیبایی هدیه و شان شخصث مقابل را رعایت می کنیم، در انتقاد از برادران دینی نیز باید به نکته توجه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha