جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خلیل الله بابا لو

حوزه/ رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام ۴۰۸ هزار دانش آموز پناهنده برای سال تحصیلی ۹۵- ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» خلیل الله بابا لو در نشست مشترک دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اعلام این خبر اظهارداشت: از تعداد 408 هزار دانش آموز پناهنده تعداد 370 هزار تبعه افغانی و 38 هزار تبعه عراقی و یا سایر ملیت ها می باشند.اگر بتوانیم آنطور که شایسته است  از این ظرفیت بهره برداری کنیم بدون تردید یک فرصت خوب را برای ما می آفریند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در ادامه  به  اعزام ۴۵۰ معلم به مدارس خارج از کشور در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت:  از سال ۸۵ تا ۹۲ قریب به ۱۳۰۰ پرونده از معلمین برای ساماندهی در مدارس خارج از کشور به صورت بلاتکلیف باقی مانده بود که در دو سال فعالیت مرکز توانستیم با حمایت های وزیر آموزش و پرورش آن ها را ساماندهی و وضعیت آن ها را مشخص کنیم.

وی افزود: در تمام مراحل بررسی وضعیت تلاش کرده ایم که تبعیضی در اعزام معلمان نداشته باشیم و ملاک بررسی صلاحیت های علمی و عمومی افراد باشد.

بابالو با بیان این که کار ۴۵۰ معلم اعزامی در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به مدارس خارج از کشور از ۴ ماه قبل شروع شده است ، خاطرنشان کرد: در فرصت ۴ ماه به تمام  مشکلات و بعضاً اعتراضات به صورت شفاف و منطقی پاسخ داده شد تا از این بابت آرامش در اعزام  برقرار شود.

وی ادامه داد: با اعزام این معلمین ساماندهی اعزام معلمان برای سال تحصیلی آینده را از مهر ماه امسال شروع می کنیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان این که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ رشد ۵۰۰ دانش آموزی را در مدارس خارج از کشور شاهد بودیم ، افزود: ۲۰۰ دانش آموز از کشور ترکیه ، ۲۰۰ دانش آموز از کشور های شبه قاره و ۱۰۰ دانش آموز از کشور های های سوریه و لبنان به جمع دانش آموزان خارج از کشور اضافه شدند که می توانند آغاز خوبی برای اجرای سیاست جذب حداکثری باشد.

بابالو ادامه داد: دانش آموزان و معلمان خارج از کشور حضور فعالی در عرصه های جهانی داشته اند که می توان به حضور در کنفرانس ها علمی و مدارس سایر کشور ها اشاره کرد.

وی بیان داشت: برای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و تقویت بنیه علمی معلمان اجرای دوره های ضمن خدمت و راه اندازی کلینیک آموزش های مجازی گروه های آموزشی در تمام کشور ها را در نظر گرفتیم.

دبيركل كميسيون ملی آيسسكو در جمهوری اسلامی ايران، گسترش دیپلماسی آموزشی را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: بیش از 270 پژوهش علمی توسط معلمان و دانش آموزان خارج از کشور به مرکز امور بین المللی ارسال شده است که از بنای علمی خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود در ماه آینده این تعداد به 500 طرح پژوهشی برسد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزشی سایر کشورها،  برگزاری نشست های دانش آموزان مدارس با سایر کشورها در قالب هفته دوستی دانش آموزان و مهندسی اعزام  از دیگر برنامه های مرکز در سال تحصیلی جدید می باشد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: معلمین اعزامی، سفیران آموزشی و فرهنگی کشور هستند و وظایف بزرگی را بر عهده دارند.

بابالو در ادامه  اولویت های این مرکز را بر دو قسم تقسیم کرد و افزود: اولویت اول معرفی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا است بطوریکه در این حوزه از پتانسیل خوبی برخورداریم،  به طور مثال دانش آموزان ما در سالهای اخیر در المپیادهای بین المللی همیشه نامشان در 10 نفر برتر می درخشد و یا معلمین ما در حیطه های علمی حرفهای زیادی برای گفتن دارند.

وی اولویت دوم مرکز امور مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش را اینگونه عنوان کرد که نباید از نظام تعلیم و تربیت دنیا عقب بمانیم و باید از نظام آموزشی کشورها مطلع باشیم، ما باید موتور محرک و تغذیه کننده آموزش و پرورش کشورمان باشیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: در دنیا 6300 مدرسه بین المللی وجود دارد، ترکیه بیش از هزار مدرسه بین الدولی تاسیس کرده است، اما در این نوع مدارس هنوز جای جمهوری اسلامی ایران خالی است پس باید خیلی تلاش کنیم تا جایگاه خود را بدست آوریم .

انتهای پیام   17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha