سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله خاتمی

عضو شورای عالی حوزه های علميه به موضوع اهميت تكريم ارباب رجوع اشاره كرد و گفت: تكريم ارباب رجوع موضوع مهمي است كه بايد در شهر قم بازار گرمتري هم داشته باشد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»  آيت الله سيد احمد خاتمي، در ديدار با شهردار قم گفت: قم يك شهر مهم بوده و به عنوان پيشاني تدين در كشور به حساب مي‌آيد، از اين رو جلوه‌هاي بي‌ديني در قم قابل تحمل نيست.

وي بيان كرد: قم شهري است كه ۸۰ هزار طلبه در آن زندگي مي‌كنند و به عنوان مركز ثقل مرجعيت مطرح است و اگر قم را به عنوان پايتخت تشيع معرفي كنيم، گزاف نيست، پس از اين رو بايد قم همواره محل نشر معارف اسلامي باشد.

آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه بايد شعائر ديني همواره در قم زنده باشد، گفت: با وجود چنين جايگاهي براي شهر قم، به هيچ عنوان ارزنده نيست كه در قم ذره‌اي بي‌ديني وجود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسين با تاکید بر اینکه قم از نظر سياسي وضع خاصي دارد، از اين رو هم اصولگرايان و هم اصلاح طلبان در قم فعالانه رفتار مي‌كنند و نبايد گذاشت كمترين زمينه تنش در قم پديد آيد و كساني كه در فتنه ۸۸ تابلوي افراطي‌گري بودند، ميدان داري كنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: شهردار به عنوان عضو شوراي اداري استان و ديگر اعضاي شورا تلاش كنند كه به فضاي معنوي شهر لطمه وارد نشود.دیدار شهردار قم با آیت الله خاتمی

آيت‌الله خاتمي افزود: شهرداري بايد با خدماتي كه ارائه مي‌دهد، مردم را جذب كرده و اگر مردم ببينند كه شهرداري خدمات رساني مي‌كند، قطعا همراهي خواهند كرد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اجراي پروژه‌هاي عمراني در قم گفت: مدت زمان اجراي پروژه‌هاي عمراني در قم طولاني است و اين مشكل بايد طرف شود.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به بدهي‌هاي شهرداري و همچنين افزوده شدن جريمه‌ها، گفت: اين موضوع بدي است و بايد هر چه سريعتر اصلاح شود تا عمران و آباداني در شهر كريمه اهل بيت(ع) به عنوان عش آل محمد(ص) گسترش يابد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به موضوع اهميت تكريم ارباب رجوع اشاره كرد و گفت: تكريم ارباب رجوع موضوع مهمي است كه بايد در شهر قم بازار گرمتري داشته باشد و مردم از شما اين انتظار را دارند كه بر زيباسازي شهري كه صدها هزار زائر سالانه در آن تردد دارند اهتمام بيشتري داشته باشيد.

وي گفت: زيباسازي شهر بسيار مهم است و مردم از شما انتظار فعاليتي كه در اصفهان انجام داديد را دارند. رفع مشكلات گذشته درست است اما بايد برنامه‌ريزي براي مشكلات فعلي نيز سرعت گيرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: شهردار بايد به دور از خط و خطوط رفتار كند و همواره قانون را ببيند، عمل به قانون وحدت ايجاد مي‌كند و موجب ساماندهي خواهد شد.

وي خطاب به دكتر سقائيان نژاد گفت: كار شهرداري بسيار سخت است و به خوبي آن را درك مي‌كنم چرا كه شهرداري با همه اقشار جامعه سر و كار دارد اما شما فردي هستيد كه با خود تجربه‌هاي ارزشمندي داريد و مي‌توانيد در قم بسيار نقش آفرين باشيد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha