پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 358013
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
حرم حضرت معصومه در سالروز شهادت امام جواد(ع)

حوزه/ شهر کریمه اهل بیت(ع) امروز در عزای شهادت امام محمد تقی جواد الائمه (ع) پیشوای نهم شیعیان گریست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»  شهر مقدس قم، امروز سی ام ذی القعده  در سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و  ولایت حضرت امام جواد(ع)  یکپارچه در عزا و ماتم بود.

بر اساس این گزارش: بیوت مراجع معظم تقلید و علما با برپایی مجالس عزا که با  حضور روحانیون و  اقشار مختلف مردم برگزارشد، سخنرانان ووعاظ  به فضایل و مظلومیت اهل بیت(ع) به خصوص امام جواد (ع) پرداخته و مداحان اهل بیت(ع) در غربت آن بزرگوار مرثیه سرایی کردند.

این گزارش می افزاید: دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی که از صبح امروز در خیابان‌های شهر قم برپا شده ، عاشقان اهل بیت(ع) در سوگ این امام بزرگوار برسر و سینه خود  می زنند و با حرکت  به سمت حرم کریمه اهل بیت(س) این مصیبت را به عمه سادات تسلیت می گویند.

همچنین دسته عزاداری خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حرکت کرده و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

    جمکران سوگوار شهادت جواد الائمه(ع)

مسجد مقدس جمکران در شب و روز شهادت نهمین امام شیعیان جهان نیز  در غم و اندوه بود.

با ایام حزن انگیز شهادت نهمین امام شیعیان جهان، حضرت جواد الائمه (علیه السلام) ویژه برنامه‌های مذهبی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

شب گذشته مراسم مرثیه خوانی شهادت امام محمد تقی (علیه السلام) با مداحی حاج جواد رضایی و با حضور خیل کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) برگزار  گردید.

صبح امروز نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا و مرثیه خوانی در سوگ نهمین پیشوای شیعیان با حضور خادمان مسجد مقدس جمکران برگزار شد و همچنین  مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور مداح اهل بیت (علیهم السلام) حاج حسین فروغی  ظهر امروز در این مکان مقدس برپا گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha