پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 358027
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
حبیب الله موسوی - کرمانشاه

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کرمانشاه گفت :عصمت و عنایت الهی به جوانترین امام شیعیان، ایشان را شگفتی ساز تاریخ دین اسلام گردانید.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت : مقام امامت در راستای مقام نبوت بوده و به اذن خداوند کودکی هفت ساله به این مقام شامخ منصوب می شود و عنایات الهی به این امام جوان ، ایشان را شگفتی ساز تاریخ اسلام گردانید.

وی گفت : این امام همام با سن و سال کمی که داشت از درایت و دانشی بسیار بالا برخودار بود و با علم الهی خود تمامی علما و بزرگان را در بهت و حیرت فرو برد که این را نشان از قدرت و ارداه الهی داشت.

وی افزود :با اینکه حکومت غاصب وجبار عباسی همواره دست از عناد و دشمنی خود با اسلام با و مسلمین بر نمی داشت و بارها سعی نمود ایشان را از این مقام الهی دور نمایند اما به اراده پروردگار به تمامی دسیسه های آنها غلبه نمود.

مدیر حوزه کرمانشاه گفت: اولین امامی که در دوران کودکی به مقام والای امامت رسیدند، حضرت جواد الائمه(ع) بودند و این اتفاق مهم زمانی رخ داد که حکومت غاصب و جبار عباسی در اوج اقتدار و زورگویی قرارداشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha