پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاق

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، افزایش آگاهی ها به خصوص ارتقای سطح تعهد دینی و اخلاقی را لازمه مقابله با موج افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت اول ذی الحجه ، سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) با حضرت زهرا(س) و روز ازدواج بیان داشت: بی شک بشر هیچ گاه نمی تواند از نیاز خود به ازدواج چشم پوشی کند اما متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه ما به گونه ای شده که با ورود افکار غربی و فرهنگ مربوط به آن ، برخی از جوان ها می خواهند تحت تاثیر تهاجم دشمن از حالت تعهد و تقید نسبت به خانواده خارج شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی از جوانان جامعه ما به جای آن که برخورد منطقی و قانونمند نسبت به برآورده کردن این نیاز طبیعی خود داشته باشند به سراغ راه هایی می روند که مسئولیت و تعهد و همچنین هزینه کمتری برایشان در پی داشته باشد.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: در واقع این ها از راه روابط آزاد و نامشروع می خواهند نیاز خود را برآورده سازند و حال آن که همان طور که شریعت مقدس ما تاکید داشته حتماً باید در یک چارچوب شرعی و اخلاقی ازدواج صورت گیرد تا زن و مردم از بسیاری از خطرات و مضرات مصون بمانند.

وی با تاکید بر این که امروزه فرهنگ منحط غربی خطری برای جامعه ما به خصوص نسل جوان به شمار می رود، گفت: آن چه ضروری است این که باید آگاهی لازم را نسبت به امر مقدس ازدواج افزایش داد و متاسفانه به دلیل نبود شناخت لازم در ازدواج و همچنین بحث تعهد و اخلاق مداری به راحتی زندگی ها به طلاق می انجامد که باید جلوی فروپاشی خانواده ها را گرفت

تاجیک همچنین ابراز داشت: تا موقعی که ما تعبد لازم را نسبت به دین و احکام شرعی نداشته باشیم و همچنین سطح اخلاق مداری و تعهد و مسئولیت را بالا نبریم نمی توانیم با معضل طلاق به درستی مقابله کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha