پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختار مسعودی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به بخشنامه وزیر کشور در خصوص معافیت حوزه ها از پرداخت عوارض، خواستار رسیدگی به این موضوع و اجرایی شدن آن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی نیا، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) با دخت مکرم نبی اکرم(ص)، گفت: مهمترین هدف ما از فعالیت در حوزه علمیه خواهران، تحقق منویات مقام معظم رهبری است تا به حوزه ای ایده آل و مطلوب برسیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با بیان این که مقام معظم رهبری بر تحصیل و تهذیب طلاب تاکید دارند، افزود: طلاب باید برنامه هایی برای تحصیل علوم روز و همچنین تهذیب نفس داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین در خصوص فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه، می فرمایند "در عین این که فقاهت اساس کار است، نباید از دیگر علوم قرآنی در حوزه غفلت شود، می بایست علم قرآن، شناسایی، فهم و انس با قرآن به عنوان یک علم و یک رشته در حوزه ها وجود داشته باشد. طلاب ما باید قرآن و یا لا اقل بخشی از آن را حفظ کنند و یا حداقل با آن مانوس باشند".

حجت الاسلام مسعودی نیا در ادامه با اشاره به فعالیت های حوزه خواهران آذربایجان شرقی، ادامه داد: تفاهم نامه هایی با معاونت فرهنگی شهرداری امضا کرده ایم که بر اساس آن طلاب خواهر جهت تبلیغ معارف قرآنی به مراکز مختلف اعزام خواهند شد. همچنین براساس تفاهم نامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در راستای اعزام مبلغ به امامزاده های استان همکاری خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی آثار استاد شهید مطهری، برگزاری مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت، مفاهیم، حفظ و... و همچنین سایر مسابقات قرآنی از جمله فعالیت های حوزه علمیه خواهران استان است که برخی از آن ها در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: پایان نامه 120 نفر از فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در حال بررسی است که از میان آنها 20 نفر موفق به دفاع از پایان نامه های خود شده اند و 83 نفر دیگر نیز در حال تدوین و تکمیل پایان نامه خود هستند.

حجت الاسلام مسعودی نیا خاطرنشان کرد: در راستای تامین بودجه اداره حوزه علمیه خواهران، برنامه هایی تدوین شده تا مشکلی به وجود نیاید و به همین منظور به دنبال منابع مالی پایدار هستیم.

وی در خاتمه با اشاره به بخشنامه وزیر کشور در خصوص معافیت پرداخت عوارض از سوی حوزه های علمیه، خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی آیت الله مجتهد شبستری شد تا با تحقق آن، برخی از مشکلات مالی حوزه کاهش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha