جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: افزایش حس مذهبی و تدین در جوانان موجب می‌شود که جوانان دغدغه این را داشته باشند که به گناه دچار نشود و موجب می‌شود که سن ازدواج در جوانان کاهش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: دین اسلام به ازدواج در سن پایین تأکید دارد و حضرت زهرا(س) نیز در سن پایین ازدواج کرد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج در سن پایین اثرات مثبت و برکات بسیاری برای افراد دارد بیان کرد: متأسفانه عوامل مختلفی موجب شده است که ازدواج جزو اولویت‌های بعدی جوانان شود و سن ازدواج در کشور بسیار بالا رود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج معلول علل دیگری است از جمله سخت گرفتن در امر ازدواج جوان‌ها، توقعات زیاد، تجملات و ... که متأسفانه اثرات بسیار بدی برای جامعه به همراه داشته است.

وی ادامه داد: متأسفانه جوانان ابتدا ترجیح می‌دهند که ماشین و خانه داشته باشند و بعد اقدام به ازدواج کنند که اینگونه توقعات موجب شده است ازدواج با توجه به آمار رسمی ارائه شده به اولویت هفتم جوانان تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان عنوان کرد: مسائل شرعی و دینی بین جوانان کاهش پیدا کرده است و حساسیت روی مسائل اخلاقی در بین مردم کم شده است و تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند که سن ازدواج در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کاهش دغدغه دینی در نسل جوان موجب شده که نسبت به ارتکاب به گناه بی تفاوت باشند، ابراز داشت: افزایش حس مذهبی و تدین در جوانان موجب می‌شود که جوانان دغدغه داشته باشند که به گناه دچار نشود و موجب می‌شود که سن ازدواج در جوانان کاهش یابد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha