جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری به بیانات رهبر انقلاب در دیدار امروز با پاسدران اشاره کرد و گفت: بالاترین خطری که مردم و به خصوص مسئولین باید به آن توجه کنند ضرر های فرهنگی است.

به گزارش خبر گزاری«حوزه» آیت الله مصباح یزدی عصر چهارشنبه در دیدار دانشجویان بسیجی یاسوجی  که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزارشد، با بیان این که خلقت انسان دارای ویژگی های خاصی است که منجر به اختلاف می شود، گفت: این ویژگی یک حقیقت در زندگی جوامع بشری است و نمی شود آن را تغییر داد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان  در فلسفه وجودی و نظام خلقت خود آزاد آفریده شده تا هر راهی که خواسته انتخاب کند و خدا او را مجبور به پذیرش عملی نکرده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: خود خلقت انسان هم با وجود محدودیت نظام آفریش، آزاد می باشد، یعنی بشر همیشه به دنبال رسیدن به خواسته های برتر است و لو از طریق کشتن می خواهد به خواسته خود برسد.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: این خواسته ها گاهی مادی، روانی، سیاسی و حتی اجتماعی است و عمدتا به  اختلاف و نزاع ختم می شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت:  نظام آفرینش بی حکمت آفریده نشده، و همان طور که انسان در انتخاب راه آزاد است و همین طور برای هر موضوعی بشر در معرض بلا و آزمایش است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: با پیشرفت علوم و تکنولوژی در جوامع بشری، امتحان الهی هم برای قبولی انسان سخت تر شده، ولی خدا هیچ وقت بشر را تنها نگذاشته و برای او مربیانی از جنس بشر گذاشته تا او را هدایت کند.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: با بیان این مباحث معلوم شده که انسان تا نداند وظیفه او در دنیا چیست؟ و برای چی خلق شده  قطعا نمی تواند به آن اهداف عالیه برسد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مهمترین موضوع احساس مسئولیت است.این یک وظیفه است و  اهل علم وظیفه شان در برابر جامعه سنگین تر است، چون آگاهی آنها نسبت به دیگران بیشتر است.

ایشان گفت: از اول خلقت آدم تا کنون هیچ زمانی شرائط به حساسیت امروز نبوده است، زیرا از طرف اسباب گمراهی و شیطنت آمیز زیاد است و از طرفی معرفت و ایمان در جوانان آنچنان موج می زند که توانستند انقلاب را به سرانجام برسانند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وظیفه همه آحاد جامعه این است که نسبت به دیگران احساس مسئولیت و آگاه به زمان و دشمن خود داشته باشند، گفت: انسانها دو گروه اند دسته ای که دنیا برای آنها تنها هدف است این ها به سرانجام مطلوب نخواهند رسید و گروهی که دنیا را ابزار  برای رسیدن به متاع  بالاتر قرار می دهند این دسته قطعا عاقبت به خیر خواهندشد.

ایشان اظهار داشت: دین و فرهنگ دو موضوع مهم در خلقت آفرینش انسان است. دین آمده تا باورها را به بشر بیاموزد تا انسان از فرهنگ های غلط دوری کنند.

آیت الله مصباح یزدی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با پاسدران هم اشاره کردو خاطر نشان ساخت: اشاره ایشان دقیقا به همین موضوع فرهنگ بود. که بالاترین خطری که مردم و به خصوص مسئولین باید به آن توجه کنند ضرر های فرهنگی است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: همه مشکلات و ضررهای حتی از نوع اقتصادی را می توان جبران کرد؛ ولی اگر فرهنگ مورد حمله قرار بگیرد جبران آن سخت خواهد بود چون فرهنگ در قلب انسان قرار گرفته است.

عضو خبرگان رهبری خدمت به فرهنگ و جلوگیری از نفوذ فرهنگی را بالاترین  خدمت نخبگان برشمرد و افزود: دشمن تمام هدف خود را برای از بین بردن فرهنگ جامعه بکار گرفته و متاسفانه در گوشه کنار این جامعه هم فرهنگ الحادی وجود دارد، ولی آنچه که اوضاع را دردناک تر کرده این است که تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان جامعه به موضوع فرهنگ توجه ای ندارند.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: خطر فرهنگی از همه خطرات بدتر است و خسارت آن هم بیشتر است؛ اگر ما فرهنگ غرب را قبول کنیم و آمریکا تمام خوش خدمتی که به اسرائیل می کند در حق ما هم انجام دهد، پاسخی به امام (ره)شهدا، دین و اسلام نخواهیم داشت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آیا شهدا جان خود را نثار نکرده اند که ما به دل بسته به دنیا  و فرهنگ غرب شویم؟؛ در زمان شاه که مسیر برای قبول این مباحث بیشتر و بهتر فراهم بود چرا در آن زمان قبول نکردیم با اینکه بعضی سیاسیون در همین اندیشه و فکر بوده اند؟

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد:  اگر هم فرهنگ غرب را می پذیرفتیم قطعا آنچه را آمریکا می گفت باز به ما نمی داد، چون برای ما ثابت شده که آمریکا دروغ گو است و  نمی خواهد این ملت لحظه ای در آرامش باشد.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: اگر این گونه افکار را بپذیرم و به طرف مادیات دنیا و دل بستگی به فرهنگ غرب برویم، این خیانت بزرگ به آرمانهای انقلاب، امام و شهداء است.

انتهای پیام:40/313

 

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha