جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز عید قریان در استرالیا

حوزه/ به مناسبت عید سعید قربان، نماز عید به همت انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کوئینزلند استرالیا در این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کوئینزلند استرالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هلال ماه ذی‌الحجه در بندر بريزبين استرالیا دوشنبه شب (23 شهریور) رؤیت شده است بنابراین روز سه‌شنبه 24 شهریور اول ذی‌الحجه بوده و پنجشنبه 2 مهر عید قربان خواهد بود.

طبقه این اطلاعیه نماز عید قربان ساعت 7 صبح 2 مهر ماه در مجتمع اتحادیه دانشجویی دانشگاه برگزار خواهد شد. بعد از برگزاری نماز و ایراد خطبه، جلسه‌ای به صرف صبحانه برای دیدار و آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با هم برگزار خواهد شد.

در اطلاعیه انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کوئینزلند همچنین درباره ثواب روزه روز عرفه یادآوری شده و به روزه‌داری در این روز توصیه شده است.

رشد اسلام در استرالیا

خاطر نشان می شود استرالیا که گاهی آن را "قاره جزیره‌ای" نیز نامیده‌اند، سرزمین پهناوری است که بیش از هفت میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد. این کشور دارای 130 ملیت مقیم است که مسلمانان 67 ملیت از این ترکیب جمعیتی را به خود اختصاص داده‌اند. اسلام سومین دین بزرگ در استرالیا، پس از مسیحیت و بودایی‌گرایی است.

در سال 1981 تعداد مسلمانان استرالیا حدود 77 هزار نفر اعلام گردید. اما به تبع افزایش جمعیت مسلمانان جهان در سال‌های اخیر، شمار مسلمانان استرالیا نیز افزایش یافت. به طوری که بر اساس آمارهای سال 2006 این تعداد به حدود دویست و هشتاد هزار نفر افزایش یافت. تخمین زده می‌شود، با توجه به روند گسترش اسلام در این کشور، جامعه مسلمانان استرالیا از 399 هزار نفر کنونی به 714 هزار نفر در سال 2030 (رشد 80 درصدی) فزونی خواهد یافت. این در حالی است که جمعیت غیرمسلمان در استرالیا حدود 18 درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha