شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله مصباح

حوزه/ آیت الله مصباح یزدی با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب قرآن خوانی و احترام به قرآن را در این کشور زنده کردند، اظهارکرد: نسل جدید قرآنی کشور به برکت انقلاب و خون پاک شهدا و مجاهدت امام و رهبری احیاگر قرآن در عصر حاضر هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیتالله مصباح یزدی، ظهر امروز در جمع دانشجویان قرآنی بنیاد خاتم الاوصیاء(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) با ذکر این مطلب که نعمت قرآن، بزرگترین نعمت الهی به بشریت است،گفت: خداوند شریفت ترین چیزی که در خزانه خود داشتند را به بشریت عرضه کردند.

وی افزود: قرآن خود را معرفی کرده است و در یکی از تعابیر، قرآن را نور مبین فرموده اند یعنی قرآن گرچه با نظر سطحی قابل درک است ولی در عین حال دارای یک عمق وسیع و ژرف است.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: قرآن وسیله هدایت بشر است و انسان در عالی ترین مراتب رشد خود به مرتبه ای می رسد که تنها و تنها رضایت خدا را می طلبد و نه رضایت دیگران را؛ این مسیر یک مسیر مستقیم است که در انسان در نهایت خود به این مقصد نورانی می رسد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: این مقصد مشخص است ولی متاسفانه برخی از مسیرهایی حرکت می کنند که به این مقصد نمی رسند؛ اگر کسی بخواهد به این مقصد برسد قطعا باید رضایت خود را منوط به رضایت خدا گرداند.

عضو خبرگان رهبری گفت: برخی تصور می کنند که آخرین مرتبه پاداش خداوند به انسان، بهشت است در حالی که در قرآن بیان شده است که رضوان الهی بالاترین مرتبه رشد انسان است و بهشت قطعا از کوچک ترین پاداش های الهی است.

آیت الله مصباح یزدی با ذکر این مطلب که استفاده از قرآن صرفا به خواندن لفظ و فهمیدن صرف معانی نیست، اظهارکرد: افراد بسیاری هستند که عرب زبان هستند و بهترین توانایی را در ادبیات عرب دارند ولی نه تنها به آن عمل نمی کنند بلکه به فهم عمیق از آن هم نمی رسند.

عضو خبرگان رهبری بلند همتی در دل را از مهمترین رسالت های اهالی قرآن دانست و گفت: همیشه باید رضایت الهی را مد نظر قرار دهیم و پسندیده شدن را از سوی خدا بخواهیم و راه خود را نیز از قرآن پیدا کنیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایمان یک مرتبه متعالی است که حتی افرادی که به اسلام ایمان آوردند حق این ایمان را به جا نیاوردند؛ مسلمانان نتوانستند به دو ودیعه الهی وفادار بمانند و متاسفانه جفای بنی امیه به اولاد پیامبر(ص) و همچنین جفا در حق قرآن در طول تاریخ، ثابت کرد که مسلمانان هنوز به مراتب عالی رشد خود نرسیده اند.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب قرآن خوانی و احترام به قرآن را در این کشور زنده کردند، اظهارکرد: نسل جدید قرآنی کشور به برکت انقلاب و خون پاک شهدا و مجاهدت امام و رهبری احیاگر قرآن در عصر حاضر هستند.

عضو خبرگان رهبری گفت: نباید فراموش کنیم که حتی فرهیختگان نیز در این کشور توان روخوانی قرآن را نیز نداشتند ولی امروز این حرکت مبارک در کشور شکل گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha