پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمیه حوزه گفت: با توجه به اینکه دشمن پی در پی در حال توطئه چینی علیه افکار جوانان ایران است، اگر طلاب و روحانیون و علما در شهر قم متمرکز شوند آموزه‌های دینی مردم ضربه می‌خورد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه تمرکز طلاب و روحانیون در یک منطقه دارای جنبه‌های مثبت و منفی است گفت: تمرکز در یک منطقه دارای زمینه‌های آموزشی، تعلمیم و تبلیغی فراوانی است لذا از این جهت موجب تقویت بنیه‌های علمی و اخلاقی طلبه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به جنبه منفی تمرکز طلاب و روحانیون در شهر قم بیان کرد: ما دارای یک نظام اسلامی هستیم و در جامعه اسلامی نیاز هست که روحانیون سراسر کشور را پوشش دهند و همه مردم سراسر کشور از حضور عالمان دینی بهره‌مند شوند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمیه حوزه با بیان اینکه یک برنامه جدی برای اینکه علما در سراسر کشور پخش شوند وجود ندارد افزود: طلبه‌ای که در دورترین نقطه کشور به تبلیغ می‌پردازد نیاز دارد که از نظر علمی نیز عقب نماند ولی سطح علمی حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها از سطح بالایی برخوردار نیست.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به هجرت طلاب گفت: مقام معظم رهبری به نوعی از آیت الله مظاهری خواستند که به اصفهان بروند و در آنجا ساکن شوند و حاصل آن هجرت این است که امروز حوزه علمیه فعالی در اصفهان داریم و بسیاری از علما نیز می‌توانند این حرکت را ادامه بدهند و به مناطق مختلف هجرت کرده و حوزه علمیه فعالی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا ابراز داشت: اگر حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها فعال شود به صورت طبیعی تمرکز طلاب و روحانیون در قم از بین می‌رود و طلاب برای آموزش علوم دینی می‌توانند به حوزه‌های علمیه مناطق خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به برکت جمهوری اسلامی همه شهرها دارای امام جمعه هست و بخشی از کارهای فرهنگی نیز بر عهده دولت قرار دارد بسیاری از طلاب احساس تکلیف نکرده و نیازی نمی‌بینند که به شهرهای خود بازگردند و در قم ساکن می شوند که خسارت‌های بسیاری را به بار می‌آورد.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمیه حوزه با بیان اینکه با توجه به اینکه دشمن پی در پی در حال توطئه چینی علیه افکار جوانان ایران است اگر طلاب و روحانیون و علما در شهر قم متمرکز شوند آموزه‌های دینی مردم ضربه می‌خورد گفت: طلاب و روحانیون با پخش شدن در سراسر کشور می‌توانند جلوی توطئه دشمنان که درصدد تخریب نظام جمهوری اسلامی هستند را بگیرند و نگذارند که افکار جوانان ما دستخوش این دسیسه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha